ثبت موقفه ای در کاشان که 130 سال بلاتکلیف بود

خبرگزاری شبستان: رییس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از ثبت موقفه ای در این شهرستان پس 130 سال بلاتکلیفی خبر داد.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور ،رییس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، در حاشیه مراسم معارفه رییس جدید این اداره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: با تدبیر و تعامل با مسئولان شهرستان کاشان سال گذشته، اداره اوقاف این شهرستان موفق به ثبت موقفه ای شد که 130 سال بلاتکلیف مانده بود و در اختیار اوقاف قرار نداشت.


وی تلاش شبانه روزی کارکنان اداره اوقاف کاشان در سال 92 برای ثبت بیش از دو هزار سند اجاره ای را یادآورشد و گفت: این کار یکی از اقدامات مهم و بزرگی است که در تاریخ اوقاف شهرستان کاشان بی سابقه است.
 

به گفته وی، منفک کردن 18 هزار هکتار از اراضی آستان مقدس سلطانعلی بن امام باقر(ع) از استان مرکزی یکی از دیگر از اقدامات مهم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان طی سال گذشته است.


رییس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، افزایش 500 درصدی موقوفات شهرستان کاشان طی سه سال گذشته را خاطرنشان کرد و گفت: این اقدام نیز یکی دیگر از فعالیت های سخت و دشوار اوقاف این شهرستان طی سه سال گذشته است.


حجت الاسلام اسماعیل پور، صرف هزینه عمرانی بیش از 50 میلیاررد ریالی در بقاع متبرکه شهرستان کاشان طی سال 92 را خاطرنشان کرد و گفت: این هزینه از محل جمع آوری نذورات و کمک های خیرین تامین شد.


مراسم تودیع و معارفه حجت الاسلام محمد رضا اسماعیل پور و حجت الاسلام محسن ضیایی، روسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با حضور حجت الاسلام محمدرضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و مسئولان کاشان برگزار شد.


گفتنی است، حجت الاسلام محسن ضیایی، پیش از این رییس اداره اوقاف شهرستان گلپایگان را بر عهده داشته است و حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور نیز با ارتقای مدیریتی به منطقه یک اصفهان منتقل شد.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 369256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha