پلمپ 9 واحدی تولیدی در ایلام

خبرگزاری شبستان: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایلام،گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون خط تولید 9 واحد تولیدی متخلف مصالح ساختمانی به دلیل عدم رعایت استاندارد لازم در این استان متوقف و پلمپ شده است.

محمد مددی، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایلام، صبح امروز(25 خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این واحدهای تولیدی در زمینه های موزاییک، فوم پلی استایرن، شن و ماسه، و بتن آماده در استان فعالیت داشته اند.


وی، افزود: این واحدها، به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد، تولید و فروش محصولات فاقد علامت استاندارد، عدم اقدام لازم جهت دریافت پروانه استاندارد و عدم رعایت موازین استاندارد، لاک و مهر و پلمب شده است.


مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایلام، یادآور شد: در سه ماهه اول امسال نیز 5 واحد تولیدی متخلف به دلیل جعل علامت استاندارد و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات تولیدی خود به مراجع قضایی معرفی شده اند.


مددی، گفت: این اقدام طبق تبصره 4 ذیل ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران صورت گرفته است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.


وی، ابراز کرد: اداره کل استاندارد استان ایلام به منظور حفظ سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه، مکلف به نظارت بر فرآورده های مشمول استاندارد اجباری است.


مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایلام، خاطرنشان کرد: هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوط و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.


پایان پیام/
 

کد خبر 376651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha