کارگاه‌های تولید نمایش حوزه هنری برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در تابستان امسال کارگاه‌های تولید نمایش«از ایده تا اجرا» را در رشته‌های بازیگری، نمایش‌نامه نویسی، پانتومیم و نمایش خیابانی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بعد از اعلام فراخوان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از علاقه‌مندان به هنر تئاتر برای حضور در کارگاه‌های تولید نمایش "از ایده تا اجرا" و با توجه به استقبال صورت گرفته از این دعوت، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بر آن شده تا کارگاه مذکور را در رشته‌های بازیگری، نمایش‌نامه نویسی، پانتومیم و نمایش خیابانی توسعه دهد. از این رو مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با هدف شناسایی و کشف استعدادهای جوان و به منظور حمایت و ارتقاء تجربیات و اندوخته‌های ایشان، در سال 93 (سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) کارگاه‌های تولید نمایش "از ایده تا اجرا" را با موضوع "فرهنگ و سبک زندگی" در رشته‌های بازیگری، نمایش‌نامه نویسی، پانتومیم و نمایش خیابانی برگزار می‌کند.


این کارگاه‌ها که با حضور اساتید خبره‌ی هنرهای نمایشی برگزار می‌شود ویژه‌ی هنرآموزانی مستعدی است که با اصول و مفاهیم اولیه‌ی هنر تئاتر آشنا باشند. در پایان این دوره از کارگاه‌ها، آثار تولید شده‌ی نمایشی برای اجرا عمومی در حوزه هنری مورد حمایت قرار می‌گیرند؛ ضمن این‌که این فرصت وجود دارد تا نمایش برتر این کارگاه‌ها، به بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ی ماه نیز راه یابد.


همچنین نمایش‌نامه‌های تولید شده نیز در صورت تایید کیفیت، برای چاپ و نشر، به انتشارات سوره‌ی مهر معرفی خواهند شد.


بنا بر اعلام این خبر، موضوعات سبک زندگی و خانواده، سبک زندگی و آموزش، سبک زندگی و جوانان،‌ سبک زندگی و اقتصاد، سبک زندگی و فرهنگ، سبک زندگی و انقلاب، سبک زندگی و جنگ و... از جمله موضوعاتی هستند که در کارگاه‌های تولید نمایش تابستان 93،‌ مورد استفاده و کنکاش هنرجویان قرار خواهند گرفت.


خاطرنشان می‌شود، از روز اول اردیبهشت‌ماه تا هفدهم خرداد‌ماه سال 93 فرصت ثبت‌نام برای مصاحبه‌ و انتخاب بازیگران خواهد بود و روز بیست و دوم خرداد‌ماه از متقاضیان و هنرجویان آزمون عملی، به عمل خواهد آمد. زمان برگزاری کارگاه‌ها نیز از اول تیرماه تا پایان شهریورماه 93 تعیین شده است.


مدیریت این دوره از کارگاه‌های تولید نمایش "از ایده تا اجرا" برعهده‌ی حسن خلیلی‌فر؛ کارشناس ارشد و مدرس تئاتر؛ بوده و تحت نظر ایشان، هنرجویان مستعد و برتر این دوره برای تولیدات حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، معرفی خواهند شد.

 

گفتنی است، متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 88804072 – 88895053 ؛ مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ تماس حاصل نمایند. مرکز هنرهای نمایشی در طبقه‌ی چهارم ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، ‌نرسیده به تقاطع حافظ واقع است.

 

پایان پیام/

کد خبر 366790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha