میلاد امام علی(ع) فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ علوی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: میلاد با سعادت فرصت مناسبی برای ترویج و گسترش فرهنگ ناب علوی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، علی گهرسودی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(21 اردیبهشت) در آیین دست های بارانی ویژه میلاد با سعادت امام علی(ع)، اظهار کرد: حضرت علی(ع) به عنوان نمادی از انسان کامل الگوی مناسب برای نسل جوان در تمام امور زندگی است.


وی، با تاکید بر ترویج سیره زندگی امام علی(ع) در جامعه، افزود: مسلم است که با شناخت هاى معمولى هرگز نمى‏توان شخصیت على بن ابیطالب(ع) را درک کرد و هر کس بخواهد گوشه ای از مقام شامخ آن حضرت را بشناسد نهج البلاغه بهترین منبع است که امروز به عنوان کتاب دوم ما مسلمانان مطرح است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: امروز جامعه ما به اخلاق و سیره علوی نیاز ضروری دارد و بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان همین ترویج سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه فرهنگ و اخلاق علوی در سطح جامعه است.


گهرسودی، ابراز کرد: بنا بر فرموده پیامبر بزرگ اسلام (ص) تمام خصلت های پیامبران اولوالعزم در وجود علی ابن ابیطالب (ع) جمع شده است و بنابراین ایشان نماد و الگوی از انسان کامل است که می تواند سرمشق و اسوه همه ما به ویژه جوانان در دستیابی به سعادت اخروی و دنیوی باشد.


وی، د ادامه به اشاره به سفر هیئت محترم دولت به استان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایلام، ابراز کرد: امید است که سفر دولت تدبیر و امید ما یه خیر و برکت برای اقشار مختلف استان و در راستای توسعه هر چه بیشتر ایلام باشد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در ادامه به دیدار 4 هزار نفر از مردم ایلام با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در روزهای آینده جمعی از مردم استان ایلام به حضور مقام معظم رهبری شرف یاب می شوند که امید است این دیدار مایه خیر و برکت هم دنیوی و اخروی برای استان ایلام باشد.


گهرسودی، در پایان با گرامیداشت میلاد با سعادت امام علی(ع) و تبریک به حضار، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ابزار هنری و خلاقیت های فکری در راستای ترویج فرهنگ علوی و گسترش معارف ناب نهج البلاغه در جامعه تلاش کرد.


گفتنی است، مراسم جشن دست های بارانی به همت موسسه فرهنگی روشن اندیشان زاگرس و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، بسیج هنرمندان، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش استان برگزار شد.


اجرای ورزش زورخانه ای، مولودی خوانی، اجرای سرود، هنرنمایی معلولان و کودکان استثنایی مدرسه باغچه بان ایلام و مسابقه فرهنگی از برنامه های جنبی این مراسم بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 366798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha