کانون های مساجد فرصت مغتنمی برای حضور جوانان و نوجوانان در مسجد هستند

خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد امام حسن عسگری روستای صالح آباد بیارجمند گفت: تاسیس کانون های مساجد فرصت مغتنمی برای جوانان و نوجوانان در راستای حضور در مساجد و فعالیت های مذهبی فراهم آورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام دستورانی در دیدار با مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اعلام این مطلب گفت:مطمئن ترین، ارزشمندترین و موثرترین پایگاه اسلام مسجد بوده و تنوع و گستردگی فعالیت های مساجد روز به روز در حال گسترش است.


وی تاکید کرد: جذب جوانان و نوجوانان در کانون های مساجد با توجه به هجمه های مختلف فرهنگی دشمنان برای دور کردن آنان از ارزش های الهی و اسلامی بسیار حائز اهمیت است.


دستورانی افزود:کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از عناصر رشد و بالندگی در سطح اجتماع می باشند، که با بهره مندی از معیارهای دینی و تعهد ایمانی سنگرهای مساجد را رونق می بخشند.


مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز دراین دیدار با اشاره به فعالیت ها وپتانسیل کانون های مساجد درزمینه ها مختلف اظهار داشت: ائمه جماعات، هیئت امنا و عوامل کانون های فرهنگی هنری باید کارشان را در مناسب ترین و بهترین مکان که همان مسجد است با اهتمام بشتری پیش ببرند و جامعه را ازفساد و ناهنجاری ها محفوظ دارند.

 

حجت الاسلام محمد رضا حدادیان بر لزوم برنامه ریزی کانون های مساجد جهت جذب کودکان به مساجد تاکید کرد و افزود:این کودکی است که شخصیت انسان را شکل می دهد و پایه و اساس زندگی انسان می باشد.


وی راه های ساخت جامعه را بسیار ساده دانست و افزود: باید در فعالیت های مساجد و کانون ها از دامن زدن به نقاط منفی پرهیز نماییم و بیشتر بر نقاط مثبت فعالیت های صورت گرفته در این حوزه تاکید نموده تا شاهد حضور حداکثری مردم و جوانان در مساجد و کانون ها باشیم.


حدادیان در خاتمه از امام جماعت مسجد امام حسن عسگری روستای صالح آبادخواست به عنوان یک کانون معین کانون مساجد روستاهای همجوار را تحت پوشش قرار دهد.


پایان پیام/
 

کد خبر 366837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha