مسئولان اجرایی در جهت رشد و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تلاش کنند

خبرگزاری شبستان: فرماندار هویزه، کتاب و مطالعه را زیربنای توسعه فرهنگی در تمام جوامع دانست و اظهار داشت: مسئولان اجرایی باید در جهت رشد و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، عبدالرضا سعیدی نیا، فرماندار هویزه، در بازدید از کتابخانه عمومی رضوی هویزه، گفت: جامعه ای از نظر علمی و فرهنگی به رشد خواهد رسید که عموم مردم آن جامعه به بلوغ فکری رسیده باشند که این مهم با کتاب و کتابخوانی محقق می شود.

 

وی با بیان اینکه زیربنای توسعه فرهنگی در تمام جوامع کتاب است که می بایست وارد زندگی مردم شود، افزود: یکی از دغدغه ها و خواسته های مهم مقام معظم رهبری در سال جدید توجه ویژه به مسئله فرهنگ به خصوص بحث کتاب و کتابخانه های عمومی است و ما به عنوان مسئولان اجرایی شهرستان وظیفه داریم در جهت رشد و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تلاش کنیم.

 

فرماندار هویزه، به موضوع اوقات فراغت جوانان و نوجوانان شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: کتابخانه های عمومی باید برنامه های فرهنگی که تاکنون انجام داده اند را استمرار داده و گسترش دهند تا اوقات فراغت جوانان و نوجوانان این شهرستان در کتابخانه های عمومی سپری شود.

 

وی خواستار قرار گرفتن کتاب های خوب و مفید در اختیار اقشار مختلف جامعه از سوی متولیان امر توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی شد و جهت برطرف کردن مشکلات کتابخانه از طریق تخصیص اعتبارات مناسب و کافی برای توسعه و بهسازی فضای کتابخانه قول مساعد داد.

 

سعیدی نیا، اضافه کرد: شهرستان هویزه با توجه به توانمندی ‌های زیادی که در زمینه فرهنگی و به ویژه در بحث کتاب و کتابخوانی دارد نیازمند توجه بیشتر به مسائل فرهنگی به ویژه امور کتابخانه ‌ای است که این مهم با همکاری کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان به ثمر خواهد نشست.

 

نبی فالحی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی هویزه، نیز از عضویت بالغ بر سه هزار و 663 نفر در کتابخانه های عمومی این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان هویزه 2 باب با زیربنای 2 هزار و 120 مترمربع و تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی شهرستان نیز 37 هزار و 928 جلد کتاب است.

 

وی اذعان داشت: برنامه های فرهنگی مفیدی در این کتابخانه با همکاری اعضای کتابخانه برگزار می شود که از جمله می توان به برگزاری نشست های ادبی، برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت ماهانه، برگزاری شب شعر، برگزاری ویژه برنامه های بخش کودک، برگزاری دوره های آموزشی علمی و مذهبی و... با حضور اساتید و متخصصان رشته های مختلف بوده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 366855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha