افکار و سخنان امام نیازمند اجتهاد به روز نیست

خبرگزاری شبستان: سردار نقدی با بیان اینکه افکار امام نیازمند اجتهاد به روز نیست و مربوط به امروز و آینده است گفت: سالگرد ارتحال امام آزمایشگاه دستگاههای فرهنگی کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، سردار نقدی رییس سازمان بسیج سازمان مستضعفین در همایش شهید فهمیده به منظور برگزاری بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: به شما می گویم که خدا فرصت داد تا خالق امام و زائران وی باشید این توفیقی است که دست هر کسی نمی‌آید.

 

وی افزود: امام (ره) یک شخصیت کم نظیر است که با تزکیه و ارتباط با خدا توانست محل نزول رحمت الهی باشد و مانند پیامبران حیات معنوی و الهی را انتشار دهد.

 

سردار نقدی اظهار کرد: امام (ره) شناسنامه و هویت انقلاب است آرمانهای او همان آرمانهایی است که شهدا در راه آن جان باخته‌اند و همان ارزشهای جاودانه انقلاب ماست.

 

وی گفت: ما در بیان معارف امام (ره) کوتاهی داریم و در تبلیغ آرمان‌ها و افکار او کاستی داریم نارسایی ما در عرصه فرهنگ ناشی از این بیگانگی با افکار امام (ره) است.

 

وی گفت: متاسفانه بعضی از کسانی که باید مبلغ و نشردهنده افکار امام (ره) باشند امروز با این جمله که سخنان امام مربوط به دوره زمانی خودش است و برای بهره گیری از افکار امام باید اجتهاد به روز کرد از زیر بار مسئولین شانه خالی می‌کنند و به جای افکار امام به افکار کاملاً مغایر میدان می‌دهند.

 

وی افزود: اگر هر کدام از سخنان و مواضع امام (ره) در دوران تاریخی مربوط به دوره و مبدا خاصی باشد و نیاز به تفسیر یا شرایط روز کسی نمی تواند انکار کند که وصیت‌نامه امام (ره) در شرایط آن روز و خطاب به آینده نوشته شده است و این موضوع در وصیت نامه عنوان شده که امام (ره) این مطالب را برای آینده و امروز می‌گویند.

 

سردار نقدی تصریح کرد: وصیت نامه امام برای تمام نسلها و برای حال و آینده است باید ببینیم مواضع فرهنگی و سیاسی امام در انجا چیست و در برابر قدرتهای سیاسی مواضعشان چگونه است و از ما چه خواسته‌اند و یا در مورد شیوه و سلوک مدیران چگونه نظر داده‌اند این دوره‌ای است که وصیت نامه امام باید بالای دستمان بگیریم و ارمانهای امام (ره)‌را با صدای رسا تبلیغ کنیم.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: مبادا سالگرد ارتحال امام را مانند یک عزاداری سنتی و به رسم فامیلی و خانوادگی و به رسم رودروایسی برگزار کنیم. سالگرد ارتحال امام دوره‌ای برای بازپرداخت امام آرمانها و افکار ایشان و تبلیغ ان با صدای رساست.

 

وی گفت: سالگرد ارتحال امام (ره) آزمایشگاه دستگاههای فرهنگی است در اینجا دستگاههای فرهنگی محک می‌خورند و آزمایش پس می‌دهند که آیا اهداف امام را با صدای رسا تبلیغ می کنند و یا فقط مراسم تشریفاتی و اهدای گل برگزار می‌شود.

 

سردار نقدی گفت: تمام شهدا و جانبازان سلامتی و پاره‌های تن خود را فدای اسلام و امام کرده‌اند و به امید تحقق آرمانهای امام (ره) خود را فدا کرده‌اند سستی در تحقق این آرمان‌ها خیانت به تمام آرمانهای ملت ایران است.

 

وی گفت: اجتماع 14 خرداد باید همایش وحدت باشد و دستاورد سالگرد ارتحال امام انتقال افکار آرمانهای امام به نسل آینده است اولین و والاترین کار امام (ره) پس از اصل اسلام تاکید بر وحدت کلمه است.

 

وی تصریح کرد: باید مراقب باشیم که موضوع وحدت شکنی اتفاق نیفتد وحدت و یکپارچگی اولین آرمان امام است و روحیه استکبارستیزی معدوم است اسلام بدون استکبارستیزی اسلامی آمریکایی و من‌درآوردی است.

 

وی گفت: این مراسم عشق به ولایت و جانبازی برای اهداف ولایت با حفظ حرمت و یکپارچگی و این موضوع باید در این روز بدرخشد.

پایان پیام/

 

کد خبر 366864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha