عملی که تنها در مسجد می توان انجامش داد

خبرگزاری شبستان: مدیر دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز گفت: اعتکاف برنامه ای برای نوسازی و رشد معنوی جامعه است، عمل اعتکاف را تنها در مسجد می توان انجام داد.

حجت الاسلام سیداکبر موسوی، مدیر دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز در مصاحبه با خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص اهمیت اعتکاف و رابطه تامل برانگیر فلسفه اعتکاف در مساجد گفت: روح انسان برای آنکه به مراحل کمال و معرفت را بدست آورد، نیازمند یک محیط معنوی برای تمرکز و آرامش است و چه مکانی بهتر از مسجد برای تمرکز است.

 

به گفته موسوی، عبادات واجب و مستحب که در تعالیم اسلامی موکد به آنها سفارش شده است، مانند نمازخواندن، روزه گرفتن، خواندن قرآن و ذکر گفتن از اعمال اعتکاف است.

 

این مسئول با بیان این مطلب که مسجد و اعتکاف وابسته به یکدیگر هستند، توضیح داد: مسجد و اعتکاف آن چنان به یکدیگر وابسته و مرتبط هستند که انجام این عمل عبادی تنها در مساجد سفارش و تاکید شده است.

 

وی افزود: ما امروز شاهد حضور مشتاقانه لایه های جامعه در سنین مختلف بخصوص جوانان در برنامه اعتکاف مساجد هستیم، که این از برکت انقلاب اسلامی است.

 

مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز اظهار کرد: مساجد از آغاز تا کنون به عنوان مراکز انجام امور عبادی همراه با اجتماع، تعاون و وحدت مومنین بوده اند، این مکان مقدس مهد افکار و اندیشه سازی است.

 

وی توجه به ظرافت های لازم در امر اعتکاف را ضروری دانست و عنوان کرد: ظرافت های لازم در اعتکاف مانند دانستن جزئیات، آداب و شرائط معتکف است، که افراد پیش از شروع اعتکاف باید از آن آگاه شوند.

 

این مسئول در خصوص این مهم که دین اسلام چه جایگزینی برای رهبانیت (ترس و کناره گیری از دنیا) قائل شده است، بیان کرد: دین اسلام چهار شاخص نماز، مسجد، روزه و جهاد را جایگزین رهبانیت قرار داد.

 

وی تصریح کرد: دین اسلام رهبانیت را نوعی انحراف از دین خدا می داند، تنها سه روز اعتکاف در مسجد در ماه مبارک رجب به عنوان فرصت سه روزه نوسازی معنوی در مسجد مطرح و تاکید شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 367216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha