برای هرمسئله ای به ولی فقیه رجوع نمیشود/تلاش باتمام ظرفیت خواسته رهبری

این تلقی که قوا باید برای همه امورات‌شان به رهبری مراجعه کنند خلاف مطالبه رهبری است زیرا رهبری و ولایت‌فقیه به دنبال این است که قوا با تمام ظرفیت تلاش کند و امور را به پیش ببرد.

پرویز سروری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تبعیت قوای سه‌گانه از ولایت‌فقیه به خبرنگار شبستان گفت: ولایت‌فقیه در قانون اساسی و در رابطه با جمهوری اسلامی ایران یک اصل غیرقابل تشکیک و به عنوان ستون مبارک نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح است.

 

وی اظهار کرد: این تلقی که بعضی افراد در سؤالات‌شان مطرح می‌کنند که قوا باید برای همه امورات‌شان به رهبری مراجعه کنند خلاف مطالبه رهبری است زیرا رهبری و ولایت‌فقیه به دنبال این است که قوا با تمام ظرفیت تلاش کند و امور را به پیش ببرد.

 

وی ادامه داد: اگر قوا در جایی به یک نقطه غیر قابل حل رسیدند طبیعتا بر اساس بند هشت اصل 110 قانون اساسی مرجع رفع این اختلافات مقام معظم رهبری و ولایت‌فقیه است.

 

سروری تأکید کرد: مهم‌ترین موضوع این است که قوا تلاش کنند مشترکات و تعاملات‌شان را افزایش دهند، نشست‌های کارشناسی را توسعه دهند و کارگروه‌های مشترک تشکیل دهند که بتوانند به طور طبیعی زمینه‌های اختلاف را از بین ببرند.

 

وی بیان کرد: اگر اختلاف لاینحلی پیش آمد طبیعتا مقام معظم رهبری محل حل و فصل آن خواهد بود و طبیعتا سیاست‌های کلی نظام را نیز از طرف مقام معظم رهبری به عنوان چشم‌انداز نظام محور مناسبی برای تمرکز و نظرات و سلایق قوا است که در جریان عمل با در نظر گرفتن آن به وحدت عمل آنها می‌انجامند.

پایان پیام/

 

کد خبر 36731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha