20درصد فضاهای آموزشی به همت خیرین مدارس ساز ساخته شده است

خبرگزاری شبستان: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 20درصد فضاهای آموزشی به همت خیرین مدارس ساز ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس عصر امروز(22 اردیبهشت) در شانزدهمین جشنواره خیرین مدارس شهرستان فامنین گفت: بعد از پیروزی انقلاب، تعداد 97 هزار کلاس درس در کشور به شکل مردمی یا مشارکتی و حدود 20 درصد فضاهای آموزشی با همت و کمک خیرین ساخته شده است و همچنین 9 میلیون متر مربع فضای آموزشی در کل کشور توسط خیرین مدرسه ساز در نقاط مختلف تاسیس شده است.
 

وی با بیان اینکه در این مدت 97 هزار کلاس درس توسط خیرین یا با مشارکت آنها احداث شده است، افزود: خیرین مدرسه ساز از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، به طور متوسط در هر روز هفت و نیم کلاس درس احداث کرده اند.
 

وی تصریح کرد: علی رغم کمک هایی که از سوی خیرین صورت گرفته جامعه ما همچنان با نقطه مطلوب فاصله زیادی داشته، بنابراین باز هم از خیرین تقاضا داریم که آموزش و پرورش را در امور مختلف یاری کنند.
 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس اظهار داشت: خیرین و نیکوکاران توانستند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بخش قابل توجهی از فضای آموزشی کشور را برای دانش آموزان فراهم کنند.
 

رئیسی، تعهدات خیرین مدرسه ساز را در سال 92 در سطح کشور هفت هزارو 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اقدام شایسته خیرین در احداث مدرسه، موجب یک نوبته شدن مدارس و کاهش تعداد مدارس چند نوبته در سطح کشور شده است.
 

وی با بیان اینکه مدرسه سازی یک اقدام شایسته فرهنگی است افزود:مدرسه سازی فرهنگ ایثار و گذشت را در جامعه نهادینه می سازد.
 

وی از مزیت های افزایش مدارس را یک شیفته شدن مدارس و افزایش سرانه کشور دانست و افزود: موضوعی که در این میان اهمیت بالاتری دارد، فراگیر شدن جشنواره ها به دست خیرین است.
 

وی با بیان اینکه اگر وجود این افراد نبود مشکلاتمان برای تحصیل دانش آموزان خیلی بیشتر از وضعیت امروز بود، گفت: به دو دلیل انفاق مال و فرهنگی بودن این امر، کار خیرین قابل ستایش است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 367329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha