انتخابات انجمن تعزیه کرمان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان با تاکید بر نیاز انسجام و هماهنگی بر هنر آئینی تعزیه از برگزاری انتخابات انجمن تعزیه کرمان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مهدی ملانوری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان شامگاه (22 اردیبهشت) در همایش تعزیه خوانان استان کرمان که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (علیه السلام) در تکیه محبین المجتبی (علیه السلام) شهر کرمان برگزار شد، گفت: مدال افتخار تعزیه خوانان نوکری خانه اهل بیت است.


وی زنده نگه داشتن یاد و نام ائمه اطهار، به ویژه نام مبارک سید الشهدا (علیه السلام) از طریق هنر را بسیار ارزشمند دانست و افزود: در هنر آئینی تعزیه پیشی گرفتن در خدمتگزاری بر آستان مقدس اهل بیت (علیهم السلام) باید مشهود باشد.


ملانوری از برگزاری انتخابات انجمن تعزیه کرمان ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: داشتن انجمنی انتخاباتی و برگرفته از خرد جمعی اهالی تعزیه، خواسته تعزیه خوانان است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بر برگزاری این انتخابات تاکید دارد.


وی با بیان اینکه به یک انجمن تعزیه فعال و پویا برای ارتقاء جایگاه تعزیه استان نیازمندیم، خاطر نشان کرد: انجمن تعزیه در انسجام و هماهنگی فعالیت های تعزیه خوانان، نقش موثری دارد که باید برنامه ریزی شود.


در این همایش که با برنامه های متنوع فرهنگی و جشن میلاد امام علی (علیه السلام) همراه بود بعضی از تعزیه خوانان استان مشکلات و موانع پیش روی برگزاری مجالس تعزیه در استان را مطرح نمودند.

 
پایان پیام/

کد خبر 367361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha