رشد ۴۶ درصدی آمار معتکفان در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از رشد ۴۶ درصدی معتکفان در مراسم اعتکاف امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز(24اردیبهشت) با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرکرد گفت: 9 هزار و 251 نفر در 120 مسجد استان معتکف شدند.

 

وی افزود: در همه شهرستان های استان آمار شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف نسبت به سال گذشته از 22 تا 81 درصد رشد داشته است.

 

اروجی تأکید کرد: آمار معتکفان درشهرستان های سامان 81 درصد، کوهرنگ 81 درصد، فارسان 78 درصد، لردگان 63 درصد، بروجن 42 درصد، شهرکرد 38 درصد، بن 35 درصد، اردل 24 درصد، و کیار 22 درصد رشد داشته است.

 

وی گفت: در اعتکاف امسال یک هزار و 555 نفر برادر و هفت هزار و 696 نفر خواهر شرکت کردند که نسبت جمعیت خواهران به برادران پنج به یک می باشد.

 

دبیر ستاد اعتکاف استان با اشاره به ثبت نام اینترنتی اعتکاف از طریق سایت www.etekafchb.ir گفت: آمار ارائه شده از این سایت استخراج شده است و در روزهای آتی آمار تحلیلی اعتکاف ارائه می‌شود.

 

اروجی افزود: 120 نفر از ائمه جماعات وروحانیون مستقر و خود استقرار و 60 مبلغه چهارمحال و بختیاری در پایگاه های اعتکاف به نشر و تبیین معارف دینی پرداختند.

 

وی توزیع هفت هزار جلد کتاب با عنوان « سه روز برای او» با موضوع اعتکاف حرکتی برای ظهور در مساجد، تهیه بسته های فرهنگی، برپایی نماز جماعت، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با موضوع مبانی اعتقادی و دینی با عنوان «حلقه های معرفت»، برپایی کتابخانه ی موقت، دعوت از سخنرانان و قاریان ممتاز استانی، برگزاری مسابقات فرهنگی، فضاسازی تبلیغی در مساجد، اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف را از جمله برنامه های اجرایی در مراسم اعتکاف امسال برشمرد.

 

اروجی برگزاری مسابقه از مصاحبه رادیویی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد را یکی از برنامه های فرهنگی این مراسم برشمرد و افزود: 50 کارت هدیه یک میلیون ریالی و هدایای فرهنگی به منتخبین این مسابقه اهدا می‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 367437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha