اعتکاف هنرنمایی اسلام و بستر تعلیم و تربیت است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه اصفهان گفت: اعتکاف هنرنمایی اسلام و بستر تعلیم و تربیت برای انسان های خداجو ست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه و دانشگاه اصفهان امروز "24 اردیبهشت" در ویژه برنامه صدا وسیما به جایگاه اعتکاف اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام در سنت اعتکاف هنرنماییی کرده و فرصت را برای سعادت و رشد انسان ها فراهم ساخته است.


وی افزود: اعتکاف بستر تعلیم و تربیت و ارتقای روح بشر است که در مدت سه روز اعتکاف پالایش روح و پاکسازی دل در خلوتی عاری از دنیا و متعلقات آن انجام می شود.


وی ادامه داد: معتکفان در مراسم اعتکاف با دوری از دنیا و وابستگی های آن قلب خود را پاک می کنند و این دوری از وابستگی های دنیایی که مانع رسیدن به خداوند است، رمز موفقیت معتکفان برای سعادتمندشدن است.


حجت الاسلام گرجی، روزه داری را بهترین حالت برای دوری از دنیا و تقویت ارتباط با خدا دانست و تصریح کرد: اگر روش بهتری از روزه داری برای رسیدن به خدا و میهمانی بندگان نزد خداوند بود، پروردگار آن حالت و روش را معرفی می کرد.


وی با اشاره به وضعیت افرادی که به سبب شغلی قادر به شرکت در اعتکاف نیستند، گفت: این افراد با روزه داری، ذکرگویی و مناجات در این امر مهم سهیم شوند و اگر دل کسی برای حضور در اعتکاف پر بکشد ولی قادر به شرکت در این مراسم نباشد همان آرزو برای وی ثبت می شود.


وی با بیان اینکه بعضی از روش ها و رفتارها در اسلام همانند شب زنده داری و روزه داری بیان شده است، افزود: فردی با رفتار خوب و اخلاق نیکو در زمره شب زنده داران و روزه داران قرار می گیرد که اهمیت اخلاق نیکو در اسلام را نشان بدهد.


پایان پیام/
 

کد خبر 367471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha