کاهش 55 درصدی حجم آب ذخیره شده در مخازن سدهای استان گلستان

خبرگزاری شبستان: مدیر دفتر بهره‌برداری ونگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت:حجم کل ذخیره آب سدهای در دست بهره‌برداری استان در اردیبهشت امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 55درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان، یحیی لطفی، مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: حجم کل آب موجود در سدهای استان در سوم اردیبهشت ماه سال آبی 93-92، 60/108 میلیون متر مکعب و در صد آن 36 درصد می باشد.این در حالی است که حجم کل آب موجود سدهای استان در زمان مشابه سال قبل 212میلیون متر مکعب و درصد آب موجود بیش از 75درصد بوده است.


وی با اشاره به وضعیت آب موجود در مخازن سدها در اردیبهشت ماه سال آبی 93- 92عنوان کرد: هم اکنون در حوضه آبریز گرگانرود سدهای بوستان بیش از 56 درصد، گلستان بیش از 45درصد و وشمگیر 49 درصد آب موجود است.


مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان در ادامه تصریح کرد: در حوضه آبریز قره سو، سد کوثر 56 درصد آب دارد که در مقایسه با سال قبل 37 درصد کاهش داشته است.


پایان پیام/

 

کد خبر 367578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha