ارزشمندترین کارفرهنگی تشویق کارکنان به انجام وظایف درمواجهه بامردم است

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ترغیب و تشویق کارکنان به انجام احسن وظایف در مواجهه با مردم بهترین و ارزشمندترین کار فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، غلامحسین حیدری رئیس کل دادگستری استان یزد ظهر امروز (24 اردیبهشت ) در اولین جلسه اتاق فکر دادگستری استان یزد با بیان اینکه برنامه ریزی ها باید در راستای انجام کار ارباب رجوع با بهترین کیفیت و دقت باشد گفت: ترغیب و تشویق کارکنان به انجام احسن وظایف در مواجهه با مردم بهترین و ارزشمندترین کار فرهنگی است.


وی بر لزوم تدوین برنامه های فرهنگی در جهت ارتقاء سطح اعتقادات و پایبندی بر الزامات دینی تاکید کرد و افزود: کار و برنامه فرهنگی برای کارکنان باید بر تقویت انگیزه و کشش درونی افراد استوار باشد تا تأثیر عمیق و ماندگاری را بر جای گذارد.


حیدری از احقاق حق و اجرای عدالت به عنوان مهترین هدف دستگاه قضا یاد کرد و اظهار داشت: برنامه های فرهنگی در دستگاه قضائی باید به جهت تکامل شرح وظایف کارکنان و در جهت این اهداف برنامه ریزی شود.


وی با بیان اینکه نیروهای اداری و قضائی دادگستری از جمله سالم ترین، پاک ترین و منظم ترین نیروهای شاغل در دستگاه قضائی کشور هستند گفت: اما باید زمینه ای را فراهم آورد تا در آینده نیز این شرایط تقویت و پایدار بماند.
 

رئیس کل دادگستری پاسخگوئی سریع، بی منت و در چهار چوب ضوابط به ارباب رجوع را از اولویت های کارکنان این سازمان دانست و افزود: این مسائل باد در اولویت کاری کارکنان قرار گیرد.


وی گفت: هزینه های تمام شده مراجعه یک نفر به یک اداره بسیار بالاست و چنانچه هزینه کرایه، اقامت و از کار افتادگی یک نفر را به واسطه یک کار اداری محاسبه کنیم هزینه گزافی است در این صورت حق الناس سنگینی بر عهده کسی است که بدون دلیل مراجعان را امروز و فردا می کند.


حیدری با بیان اینکه علمای دین ما بزرگترین واجبات را رسیدگی به امور مردم می دانند تصریج کرد: نباید با مشغول کردن کارکنان به امور مستحبی در ساعات اداری آنها را از انجام وظیفه اصلی شان باز داشت.

 

وی خواستار تشکیل کلاس های اخلاق با بهره گیری از اساتید مجرب شد و گفت : انسان همواره به تذکر نیاز دارد و حضور در جلسات اخلاق انسان را از لغزش و خطا دور نگه می دارد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 367584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha