چرا باید بارگاه حضرت زینب (س) تخریب شود اما مقبره خالدبن ولید نه!؟

خبرگزاری شبستان: وهابیت با هدف تکفیر و قتل شیعیان اقدام به فعالیت کرده و از هیچ جنایتی اعم از قتل، ترور، تخریب آثار اسلامی و اماکن متبرکه از جمله حرم حضرت زینب (س) فروگذاری نمی کند.

خبرگزاری شبستان: به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت زینب (س) در خصوص هدف پنهانی وهابیت از تلاش برای تخریب بارگاه ایشان با سه تن از کارشناسان سیاسی و مذاهب گفتگویی انجام داده ایم که از نظرتان می گذرد:


تلاش برای واگرایی شیعه
حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اقدامات گروه های سلفی چه در سوریه چه عراق و سایر کشورها نشان می دهد نگاه این گروه های تروریستی، طایفه ای و ضد مذهبی است لذا در طول سه سال گذشته که از بحران سوریه می گذرد، این گروه ها اقدام به تخریب قبور صحابه مانند حجر بن عدی و عمار کرده اند و در حقیقت این موضوع نشان می دهد وهابی ها با هر گونه اثری که موجب حضور شیعه و همگرایی آنها شود، مخالف هستند زیرا اساسا آنها هیچ مذهب و دین مشخصی ندارند بلکه مجموعه ای کاملا سیاسی اند که با هدف ایجاد واگرایی میان مذاهب اسلامی، توسط قدرت های استکباری تاسیس شده اند و در طول ده ها سال گذشته نقش تخریبی درباره قبور ائمه(ع) در بقیع و سوریه و عراق داشتند.
وی ادامه داد: لذا اقدامات این مجموعه های در اماکن متبرکه که اخیرا خمپاره هایی به سمت ضریح حضرت زینب (س) و بی بی رقیه(ع) نیز شلیک شده است، نشان از این اهداف شوم سلفی ها دارد. بنابراین هر مکانی که پای همگرایی شیعه در میان باشد، وهابیت ورود پیدا کرده و به نوعی با اقدامات خود واگرایی ایجاد می کند.
این کارشناس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه حرم حضرت زینب (س) مکانی است که سالانه میلیون ها مسلمان به قصد زیارت ایشان به دمشق عزیمت می کند، لذا تکفیری های وهابی و سلفی تلاش می کنند تا این اثر انسانی و اثری که عشق و محبت همه مسلمانان در آن قرار دارد را تخریب کنند و در این راستا چندین نوبت تلاش کردند با گلوله حرم را مورد هدف قرار دهند.
 

تخریب قبور هم راه به جایی نبرد

همچنین محمدعلی مهتدی، پژوهشگر ارشد پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه در این باره گفت: گسترش فعالیت وهابیت در کل منطقه پروژه آمریکایی، عربی و صهیونیستی است؛ آنها برای رسیدن به نقشه های خود در درجه نخست با هدف محاصره مقاومت و ضربه زدن به محور مقاومت که ایران، حزب الله لبنان، مقاومت فلسطین و سوریه را شامل می شود، دست به فعالیت زدند و به جای آن که از این محور به محور مقاومت یاد کنند، نام "هلال شیعی" را بر آن نهادند. این کشورها (آمریکا، چند کشور عربی و صهیونیست) پس از پیروزی لبنان در جنگ سی و سه روزه، به این نتیجه رسیدند تنها راه مقابله با جریان مقاومت، گسترش اندیشه وهابی در منطقه است.
این کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: در این راستا وهابیت پیش از آنکه به فکر مبارزه با آمریکا باشد، با هدف تکفیر و قتل شیعیان اقدام به فعالیت می کند و از هیچ جنایتی اعم از قتل، ترور، تخریب آثار اسلامی و اماکن متبرکه از جمله حرم حضرت زینب (س) فروگذاری نمی کند. اما امروز خوشبختانه تا این لحظه به هدف خود نرسیده اند چرا که در لبنان تفکر تکفیری کاملا محاصره شده، در عراق فعالیت نظامی برای سرکوبی تکفیری هایی که اقدام به انفجار بمب میان مردم می کنند، شکل گرفته، در سوریه با پیشرفت هایی که ارتش این کشور در چند ماه اخیر کرده اند، تکفیری ها در آستانه محاصره قرار دارند و با این اقدامات مشخص است که سلفی ها به زودی با شکست مواجه می شوند.
این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه و جهان عرب تاکید کرد: اما افرادی که از تفکر تکفیری حمایت کرده و وهابیان را با پول و اسلحه پشتیبانی می کردند، امروز به این نتیجه رسیده اند که این حمایت، اهداف آنها را برآورده نکرد و گسترش افکار تکفیری موجب می شود، آثار آن به جوامع خودشان نیز سرایت کرده و این تهدیدی برای آنها خواهد بود.
 

اعترافات تکان دهنده به دام افتادگان وهابیت

این گزارش می افزاید: حجت الاسلام مصطفی جوادی نسب، مدیر "ویدئو شیعه" نیز در پاسخ به سوال یاد شده اظهار کرد: اصل ماجرای بنای قبور را وهابیت به عنوان شرک می داند و مشکل آنها در واقع با اسلام است و شیعه و سنی ندارد. وهابیت در این راستا تا جایی پیش رفت که فتوای تخریب بارگاه رسول الله (ص) را نیز صادر کرده اما به دلیل آن که با موضع گیری امت اسلامی مواجه شده اند، این حکم را اجرا نکرده و موکول به زمانی که امکان وقوع آن باشد کردند.
کارشناس نقد وهابیت و شیعه شناسی افزود: بنابراین این فرقه استعماری هدفش از بین بردن اصل اسلام و مخدوش کردن چهره آن در جهان است تا از این طریق مقابل گرایش افراد را به دین اسلام بگیرد. استعمار در این زمینه توسط وهابیت چهره ای منفور و خشن از اسلام به نمایش می گذارد و حتی در کاریکاتورهایی که از پیامبر (ص) گاه منتشر می شود، فردی خشن و عصبانی ترسیم می کند.
مبلغ برتر فضای مجازی سال 89 و 90 استان خراسان توضیح داد: در واقع اسلام هراسی از تریبون وهابیت، راهبرد استعمار است که در جهت تخریب دین اسلام به کار گرفته است. اما اینکه چرا وهابیت دست به تخریب حرم حضرت زینب (س) یا صحابه ای از جمله حجر بن عدی می زند، آن است که با این اقدام جنگ مذهبی میان شیعه و سنی به راه اندازد. اگر ادعای آنها مبنی بر شرک بودن بنای قبور است، چرا آنها قبر خالدبن ولید(از یاران نزدیک معاویه) را که که در قلب مقر آنها در سوریه واقع شده را تخریب نمی کنند؟! چرا در صفحات فیسبوک خود فتوا می دهند که حرم حضرت زینب (س) و بی بی رقیه (ع) را تخریب کنید و سر آنها را به نیزه! چرا وهابیون دست بر صحابه ای می گذارند که ارتباط بیشتری با اهل بیت (ع) داشته اند.
مدیر سایت گفتگوی آرام میان شیعه و سنی یادآور شد: با این اقدامات این فرقه ضاله قصد دارد شیعه و سنی را به جان یکدیگر انداخته و اصل اسلام را نابود کند و این از اعترافاتی که از دستگیرشدگان آنها به دست آمده، مشخص می شود. طبق این اعترافات آنها موظف بودند در مساجد شیعه بمب گذاری کنند تا شیعه هم تحریک شده و در مساجد اهل سنت بمب گذاری کند یا قبور بزرگان شیعه را تخریب کند تا آنها هم تحریک شده و قبور بزرگان اهل تسنن را تخریب کنند. با دین به جنگ دین رفتن، سیاست قدیم استعمار است که این هوشیاری مسلمانان را می طلبد.
پایان پیام/
 

کد خبر 367649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha