بهره مندی از ظرفیت برنامه های فرهنگی و هنری در مقابله با تهاجم فرهنگی

خبرگزاری شبستان: مسئول دیبرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: کانون های مساجد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری مانع از نفوذ و گسترش فرهنگ غربی در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی ظهر امروز(24 اردیبهشت) در دیدار با سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی، گفت: باید رخنه های موجود در بستر های فرهنگی جامعه ترمیم شوند چراکه دشمنان با استفاده از این رخنه ها در اذهان جوانان نفوذ کرده و موجب بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی شده اند.


وی، با اشاره به اینکه جوانان سرمایه های آینده کشور به شمار می آیند، افزود: باید اجازه ندهیم دشمنان با استفاده از ترفند هایشان جوانان ما را گمراه کرده و مانع از پیشرفت و ترقی کشورمان شوند زیرا جوانان امروز به عنوان پدران و مادران آینده جامعه تربیت نسل های بعدی را بر عهده دارند پس اگر بنای تربیتی در کشور اصلاح شود شاهد موفقیت های روز افزون در کشور خواهیم بود.


بیگی تصریح کرد: در حال حاضر 530 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد 80 کانون در شهرستان خوی فعال می باشد.


وی ابراز امیدواری کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان " فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته است" بتوانیم با مدیریت جهادی در راستای رشد و تقویت کانون های مساجد استان گام های بلندی برداریم.


در ادامه این جلسه،مقصود محمودی، سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی، گفت: اگر کانون های مساجد به خوبی تقویت شده به تمامی افراد جامعه معرفی شوند به طوری که کمتر کسی باشد که نام کانون مساجد به گوش او نرسد می توانند بسیار پر صداتر از امروز به کار های فرهنگی خود در جامعه ادامه دهد.


وی خاطر نشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه سعی دارد با مشارکت و همکاری کانون های مساجد بتواند گام بلندی در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی بردارد.


 محمودی ابرازامید واری کرد: امسال با عزم ملی و مدیریت جهادی مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد پیشرفت روز افزون در استان باشیم.


در ادامه این سفر، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، کانون های حضرت ابوالفضل ،بقیه الله مسجد جامع و کانون الرسول دانشگاه علوم قرآنی خوی را افتتاح کردند.


گفتنی است، در ادامه این سفر، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری استان به همراه اعضای دبیرخانه  با فرماندار این شهرستان  نیز دیدار و گفتگو کردند.

 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 367679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha