با ازدواج دانشجویی مخالفم // ازدواج باید دبیرستانی باشد

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در کنار نماز مسئله ازدواج را هم جدی بگیرید، من با ازدواج دانشجویی مخالفم، ازدواج باید دبیرستانی باشد، دانشجویی دیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امشب (24 اردیبهشت) در همایش مدیران اجرایی شبکه ملی "امین" که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی قم برگزار شد، اظهار داشت: این شبکه با هدف ساماندهی و ظرفیت سازی نیروهای مردمی با عنوان یاوران نماز راه اندازی شده و کار مقدسی است.

وی با اشاره به این که نماز فریضه ایست که در مسائل زمینی و آسمانی موضوعیت دارد، تصریح کرد: هنگامی که زلزله می آید نماز وحشت و هنگامی که باران نمی آید نماز باران می خوانیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: در واقع نماز از زایشگاه تا قبرستان با ماست، هنگامی که به دنیا می آییم در گوشمان اذان و اقامه می خوانند و هنگامی که می میریم بر پیکرمان نماز اقامه می کنند.

وی افزود: نمازاز زمان حضرت آدم وجود داشته است، قبل از نبی اکرم(ص) عیسی، موسی، شعیب و ابراهیم این پیامبران الهی(ع) به نماز تشویق شده اند، نماز علامت قبولی انسان نزد خداست، مانند تمبر برای نامه می ماند.

همه کمال ها در نماز نهفته است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: کمالی نیست مگر این که در نماز نهفته باشد، "حی علی الصلاة" یعنی " حی علی جمیع کمالات"، اگر عدالت کمال است، پیش نماز باید عادل باشد، اگر نظم کمال است، صفوف باید منظم باشد و اگر قرآن کمال است، قرآن در نماز وجود دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اگر می خواهید منادی نماز بشوید باید کتاب نماز را بخوانید، بهترین راه برای دعوت به نماز توجه به نعمت های الهی و شناساندن آن ها به دیگران است، باید فرزندانمان را آنقدر یبا نعمت های الهی آشنا کنیم که نسبت به خداوند متعال خشوع پیدا کند و نماز را وظیفه خود بداند.

نماز را روان و بدون مستحبات آموزش دهید

وی خاطرنشان کرد: نماز را باید روان و بدون مستحبات به مخاطب آموزش داد، باید نعمت ها را یک به یک به افراد معرفی کنید، مانند نعمت گوش، چشم حتی نعمت تاثیر نهنگ ها در تنفس ما را به فرزندانتان آموزش دهید، اگر نهنگ ها ماهی های مرده را نخورند دریاها بوی تعفن می گیرد و تنفس ما سخت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که راه اصلی دعوت به نماز گفتن برکات نماز است، عنوان داشت: راه دیگر دعوت به نماز نیز داشتن اخلاق است، پیامبر اکرم(ص) سابقه خوبی در میان قبیله و اجتماع خود داشت، ایشان با نام امین شناخته می شد، برای دعوت به فرامین الهی ابتدا باید خودمان را اصلاح کنیم.

پرچم داری نماز رهبری زمین است

وی تاکید کرد: باید بدن را از لقمه حرام پاک کرد، بعد نماز خواند و دیگران را به نماز دعوت کرد، حضرت ابراهیم (ع) دو مرتبه از خداوند متعال مسئلت داشت که فرزندانش به مقام خودش برسند، اولین مرتبه زمانی بود که خداوند به او گفت تو رهبر زمین هستی و بار دیگر زمانی بود که از طرف خدا پرچم دار نماز شناخته شد؛ یعنی پرچم داری نماز رهبری زمین است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: کار در حوزه نماز کار ابراهیمی و آشتی دادن مردم با خداست، در زیارت امام حسین(ع) اول شهادت می دهیم که نماز را اقامه کرد، بعد می گوییم که حضرت جهاد کرد.

ستاد اقامه نماز سیاسی نیست

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: ستاد اقامه نماز سیاسی نیست، هیچ کس در کشور نمی داند که من عضو کدام حزب هستم، ستاد نماز اقتصادی نیست، برای خودتان محاسبه نکنید در این راه چقدر در آمد کسب خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در قرآن زیاد بر این مسئله تاکید شده که ممکن است مخاطبان به حرف ها و راهنمایی های شما گوش نکنند، اگر به امر به معروف گوش نکنند هم یازده فایده دارد، همین که جامعه تلاش شما را می بیند تاثیر خودش را دارد.

کار برای نماز با قصد دلالی نباشد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: کار برای نماز باید با قصد قربت باشد نه دلالی، کار برای نماز کار خدایست، از خدا بخواهید او کلام را به زبان شما بیاندازد و از حضرت صاحب الامر(عج) استمداد بگیرید.

وی تصریح کرد: مراقب باشید دست شیطان از شما قوی تر نباشد، زن ها برای زن ها تبلیغ کنند و به آن ها نماز بیاموزند و مرد ها به مردها آموزش نماز دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: در کنار نماز مسئله ازدواج را هم جدی بگیرید، من با ازدواج دانشجویی مخالفم، ازدواج باید دبیرستانی باشد، دانشجویی دیر است.

وی در پایان یادآور شد: لازم نیست یاور نماز باشید دلال نماز باشید به این شکل که بروید یاور نماز پیدا کنید.

پایان پیام/

کد خبر 367695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha