نیروی انتظامی و دستگاه قضا در راستای ارتقا احساس امنیت بکوشند

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اقدامات مشترک دو مجموعه نیروی انتظامی و دادگستری نه تنها باید امنیت را در تمامی ابعاد نهادینه کند، بلکه باید احساس ناامنی را کنترل و کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، جمال انصاری پیش از ظهر امروز (25 اردیبهشت) در نشست هم اندیشی مسئولان قضایی و انتظامی که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: آنچه به عنوان اقدامات مشترک و به عنوان فحوای کلی کار در مجموعه نیروی انتظامی و دادگستری باید در رهاورد خدمت انجام شود، از چند هفته گذشته با دستور فرمانده انتظامی استان و همکاران و معاونان دادگستری تدوین شده است.
 

وی ادامه داد: این تدوین به عنوان راهبرد کاری دو مجموعه ابلاغ و ارسال خواهد شد و نشست امروز نیز مجال بیان همه این جزئیات را ندارد.
 

رئیس کل دادگستری استان قزوین با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در مجموعه دستگاه قضایی و انتظامی اضافه کرد: از همه مدیران و نیروهایی که در سال گذشته و سال جاری تلاش خود را برای بهبود امور امنیتی، قضایی و انتظامی به کار بردند و در این راستا تدبیر و برنامه ریزی کردند و همچنین کسانی که با این دو مجموعه ارتباط مستقیم دارند، تشکر می کنم.
 

وی عنوان کرد: قزوین جزو استان هایی است که سال 93 را با کاهش جرائم آغاز کرد و سال 92 کاهش برخی آیتم ها را در این حوزه داشتیم و این امر نیز اتفاقی نیست، بلکه برنامه ریزی مشترک سازمانی و استفاده از ظرفیت همکاران در مجموعه دستگاه قضا و نیروی انتظامی این امر را سبب شده است.
 

انصاری اعلام کرد: با توجه به شعار سال و فرمایش رهبری باید در امور فرهنگی و اقتصادی تلاش بیشتری شود و باید متفاوت تر از گذشته اثرگذاری این دو مجموعه را داشته تا همه کسانی که باید از فرصت مشترک بهره بگیرند بهره لازم را دریافت کنند.
 

وی با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه اظهار کرد: امنیت در ابعاد متنوع و در همه نظام های حاکمیتی مورد اهمیت است و برقراری امنیت در همه کشورها پرهزینه است و به واسطه نقش آفرینی و اهمیت آن در زندگی انسان ها، دولت ها مکلف به چاره جویی در این راستا هستند.
 

رئیس کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: مردم برای تأمین امنیت و ارتقای آن نباید هزینه داده و یا هزینه ای متحمل شوند و برای برقراری امنیت اگر مردم در هر شاخصه ای همکاری کنند، داوطلبانه است و تکلیف نیست و این حاکمیت است که باید در بخش های مختلف امنیت هزینه کند.
 

وی در خصوص لزوم ارتقای سطح آگاهی مردم توضیح داد: به نظر می آید با توسعه و تعمیق خدمات انتظامی و قضایی در کشور و استان، هنوز دغدغه نسبی از دریافت خدمت برجسته در مجموعه ها وجود دارد؛ البته تلاش های بسیاری در این راستا صورت گرفته است و روند کاهشی و کنترلی جرائم در استان که مهمترین شاخصه ارزیابی ما است، نشان می دهند با مدیریت خوب در نیروی انتظامی و اهتمام مشترک کار انجام شده است.
 

انصاری تأکید کرد: ولی باید توجه داشته باشیم عدم دریافت خدمت به شکل صحیح و کم هزینه متأثر از ناآگاهی و کم آگاهی مردم است و باید سطح آگاهی مردم را ارتقا دهیم.
 

وی توضیح داد: در این گستره بزرگ خدمتی، حساس، پرحاشیه چه بسا اندک تخطی، یا عدم انجام وظیفه فردی، عضوی و یا خلاهای ابزاری و فقدان ضابطه کارآمد و به روز موجبات تأخیر و وفقه را در انجام وظایف فراهم کند ولی با تدابیر جمعی شما شتاب امور خدمتی با رویکرد سلامت و با هزینه کمتر به مردم در حال انجام است.
 

انصاری در ادامه به تأثیر احساس امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: اقدامات مشترک دو مجموعه( نیروی انتظامی و دادگستری) نه تنها باید امنیت را در تمامی ابعاد نهادینه کند، بلکه باید احساس ناامنی را کنترل و کاهش دهد و حتی مردم این انتظار را دارند که امنیت روانی شان دچار خدشه نشود و این مهم با سازماندهی، برنامه ریزی، تعقل و تدبر، تعامل و تعهد و عمل به وظایف محقق خواهد شد و ما راهی نداریم جز اینکه سازمان هایمان را چابک و به روز کنیم.
 

وی خاطر نشان کرد: البته همه این موارد به معنای مطلوب بودن خدمات و نبود اشکال در کار نیست، بلکه همواره باید از نظرات، پیشنهادات، ایرادات و نقدهای منصفانه برای اصلاح و بهبود امور بهره ببریم و ما در یک میدان بزرگ خدمتی بی نیاز به این موارد نیستیم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 367811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha