حضرت زینب (س) بهترین الگو برای زنان جامعه اسلامی است

خبرگزاری شبستان: استاد دانشگاه های اردبیل،گفت: زنان جامعه اسلامی نقش اساسی در تربیت صحیح فرزندان و حمایت از خانواده در شرایط بحران دارند و اگر دچار سردرگمی شدند حضرت زینب (س) می توان بهترین الگو برای آنها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، شهین قیافی، استاد دانشگاه های اردبیل، عصر امروز (25 اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت مقام حضرت زینب (س) که به همت کانون فرهنگی هنری الزهرا مسجد رحمانیه پیرمادر برگزار شده بود، اظهار کرد: همه ما از اصل واقعه، علل و اهداف عاشورا مطلع هستیم و همه این روایت گری و حماسه آفرینی با تدبیر و روشنگری حضرت زینب (س) رویداد است.

 

وی، با اشاره به اینکه زنان کشور نیز می توانند نقش زینب گونه ای در جامعه ایفا کنند، گفت: اصل و اهداف انقلاب اسلامی به عنوان یک معیار و ابزار کار زنان کشور است و نسل آینده به عنوان ستون های این انقلاب باید آگاه شوند.


استاد دانشگاه های اردبیل، با بیان این مطلب که حضرت زینب (س)برای کل بشریت الگو است، افزود: کمالات انسانی در حضرت زینب (س) به گونه ای بود که پس از گذشت 1400 سال باز می توان به عنوان یک الگو در جامعه مطرح باشد چون معیارهای همچون حیا، پاکدامنی، سخاوت، محبت و ... از نیازهای جامعه امروز است.


قیافی، با اشاره به اینکه حجاب و عفاف در جامعه از نیازها و ملزومات جامعه است، تصریح کرد: جامعه عموما دچار افراط و تفریط در مسئله حجاب شده اند اما خطبه خوانی حضرت زینب (س) در شام و کوفه می توان معیارهای زنان جامعه باشد.


وی، با بیان این مطلب که همه ما غافل از ارتباط معصومین با خدا هستیم، یادآور شد: طبق اخلاص ائمه و ارتباط با خدا آنها را به عنوان بهترین مشاوران برای جامعه شده است که البته ما از آن غفلت کرده ایم.


لازم به ذکر است، در ابتدای این مراسم قرآنی خوانی جمعی برگزار و مداح اهل بیت به مرثیه سرایی در مدح حضرت زینب (س) پرداخت.


گفتنی است، در پایان این مراسم، از مهسا امیری، دریا محمودیان، یلدا ملانوری، سید مهدیه هاشمی، فاطمه باوفا و معصومه بهرامی شش بانوی فعال در کانون فرهنگی هنری الزهرا مسجد رحمانیه پیرمادر تجلیل شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 367897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha