کارهای معمولی باید با نوآوری همراه باشند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای باید مطابق با دانش روز باشند، تاکید کرد: در کارهای معمولی هم باید نوآوری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، در دیدار مدیران اداره کل فنی و حرفه ای استان با وی افزود: برای پیشرفت نباید محتاج بیگانگان باشیم.


وی با بیان اینکه خدمات فنی و حرفه ای باید توسعه اجتماعی پیدا کنند، خاطرنشان کرد: اقتصاد استان گلستان بر پایه کشاورزی است، اما آیا کشاورزی ما جنبه علمی دارد.


نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با گذشت زمان، ما هم باید به دنبال یادگیری و افزایش دانش خود باشیم، در غیر اینصورت عقب می مانیم.


آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری بر فرهنگ سازی روح دانش پژوهی در جامعه تاکید کرد و گفت: نیازهای حداقلی مردم باید به آنها آموزش داده شود.


وی بازاریابی را لازمه آموزش های فنی و حرفه ای دانست و اظهار کرد: هر تولیدی به بازار خاص خود نیاز دارد؛ لذا بازاریابی یک فن است و کار هرکسی نیست.


امام جمعه گرگان به مدیران فنی و حرفه ای استان گلستان، توصیه کرد: در محدوده کاری خود، نگاهتان را فراتر از افق تعیین شده قرار دهید، برای دستیابی به اهداف، آموزش‏های فنی و حرفه ای باید همگانی شوند.


آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه دایره علم و دانش نامحدود است، خاطرنشان کرد: طبق مبانی دینی ما انسان همواره باید دانشجو یا معلم باشد، ویژگی ما انسان ها این است که درپی دانستن باشیم.


به گفته وی، اگر دانسته های ما را زیر پایمان بگذارند سرمان به سقف نمی رسد، اما اگر روی مجهولات خود بایستیم سرمان به عرش می خورد.


پایان پیام/

کد خبر 367943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha