برگزاری آزمون هماهنگ فنی و حرفه ای کشور با حضور بیش از 165 هزار نفر

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: در آزمون مهارت هماهنگ فنی و حرفه ای کشور که امروز برگزار شد 165 هزار و 707 نفر داوطلب شرکت داشتند.

دکتر کوروش پرند، رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در حاشیه بازدید از آزمون مهارتی سازمان فنی و حرفه ای استان فارس به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: آزمون سازمان فنی و حرفه ای به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه هشت مرحله آزمون هماهنگ کشوری را برای سال 93 طرح ریزی کرده ایم، افزود: امروز اولین مرحله آزمون هماهنگ کشوری برگزار می شود که در این آزمون ها در کشور 165 هزار و 707 نفر داوطلب شرکت داشتند که از این تعداد 90 هزار و 733 نفر زن و 74 هزار و 974 نفر مرد هستند.


این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که شرکت کنندگان در آزمون امروز در یک هزار و 326 حرفه به رقابت می پردازند، اظهار داشت: 585 حوزه امتحانی در پنج شیفت به صورت همزمان پذیرای داوطلبان است.


دکتر پرند با اشاره به اینکه آزمون های این سازمان در 2 مرحله کتبی و عملی برگزار می شود که در مرحله کتبی شرکت کننذه باید نمره 50 از یکصد را از آن خود کند و در مرحله عملی نیز باید داوطلب 70 درصد نمره را کسب کند، افزود: شرط قبولی کامل نیز کسب نمره 75 درصد از کل نمرات عملی و کتبی است که داوطلب باید 50 درصد نمره عملی و 25 درصد کتبی را کسب کرده باشند.


معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: 14 هزار و 700 نفر در 331 حرفه و 28 حوزه در آزمون شرکت می کنند در شیراز سه هزار و 500 زن و 2 هزار و 127 مرد و در مجموع پنج هزار و 627 نفر در این آزمون شرکت داشتند.


پرند با اشاره به اینکه گواهینامه ها به صورت کارت های هوشمند شده است، اضافه کرد: از لحاظ امنیت در رده بالایی است.


وی تاکید کرد: نتایج پس از اتمام امتحان کلید وارد می شود و از طریق سیستم نمره داده می شود و تا چهار روز آینده نتایج کتبی اعلام می شود و نفرات واجد شرایط حضور در مرحله عملی به امتحان مرحله بعد فراخوانده می شوند.


پایان پیام/

کد خبر 367976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha