اهدای 313 مورد جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) همدان

خبرگزاری شبستان: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان، از اهدای 313 مورد جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) همدان (23 خرداد) همزمان با نیمه شعبان خبرداد.

علی نامدار، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: همزمان با نیمه شعبان کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان 313 مورد جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش خود اهداء می کند.
 

وی با بیان اینکه تامین جهیزیه به افراد تحت پوشش به مبلغ 20 میلیون ریال است، افزود: این در حالی است که با گسترش شبکه های نیکوکاری و حمایت مالی خیرین می توان این مبلغ را به دو برابر افزایش داد.
 

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در همدان علاوه بر پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان همچنین کلاس های آموزشی، بهداشت فردی و عمومی، دینی و اعتقادی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آیین زندگی را برای افراد تحت پوشش ارایه می کند.
 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان اظهار داشت: فعالیت‌های کمیته امداد در راستای حل مسائل و مشکلات و رفع نیازمندی‌های مددجویان زیر پوشش با مشارکت خیرین و مردم نیکوکار صورت می‌گیرد.
 

نامدار اضافه کرد: در دین مبین اسلام محبوب‌ ترین کارها فراهم کردن زمینه ازدواج و مساعدت مالی برای تشکیل زندگی مشترک زوج‌های جوان است که این نهاد تاکنون با همکاری موسسات افراد خیر خدمات ارزنده‌ای به جامعه هدف خود ارائه کرده است.
 

وی گفت: این نهاد سعی بر این دارد در راستای ترویج ازدواج آسان در بین جوانان و شروع یک زندگی ساده با همکاری خیرین، حامیان و موسسات خیریه با تامین هزینه‌های مالی، زمینه این امر خیر را فراهم آورد.
 

وی با اعلام این خبر که آمار طلاق در خانواده‌های تحت پوشش کمتر از 2درصد است، تصریح کرد: در این راستا برنامه‌هایی برای دانشجویان، دانش‌آموزان، ‏زنان سرپرست خانوار و دختران در قالب آموزش ‌های زندگی و مهارتی تدوین کرده‌ایم.
 

نامدار خاطرنشان کرد: جهت‌گیری کلی ما به منظور توانمندی و استقلال اقتصادی، ترویج فرهنگ کار، اصلاح سبک زندگی و تحکیم مبانی خانواده و ارتقاء فکری و فرهنگی خانواده‌ها است.
 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان، کمک به رشد و ارتقاء تحصیلی دانش‌آموزان و جلوگیری از ترک تحصیل، تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، بهینه‌سازی در خصوص اوقات فراغت و شناسایی استعدادهای آنها را از جمله هدف‌گذاری فرهنگی این نهاد برشمرد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 368023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha