حضور شش هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی استان سمنان

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بیش شش هزار نوآموز در 207 مرکز پیش دبستانی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، غفار محمدی امروز(27 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت:گرچه این دوره جز دوره های رسمی آموزش و پرورش محسوب نمی شود اما برای آماده سازی نوآموزان و کسب مهارتهای حسی – حرکتی، عاطفی و اجتماعی، مهارتهای کلامی و تامین انضباط فکری برای ورود به دوره ابتدایی ضروری است.


وی از تالیف چهار کتاب ویژه نوآموزان دوره پیش دبستانی در این استان خبر دادو گفت: بیش از 500 ساعت کار کارشناسی و تشکیل 10 جلسه کمیته تولید محتوای استانی دوره پیش‏دبستانی با حضور مربیان و کارشناسان این دوره برای بررسی این تولیدات صورت گرفته است.


محمدی با بیان این که این کتاب ها با موضوعات مشاغل، میوه ها، پوشاک و قرآن تالیف شده است اظهار داشت: این کتابها توسط گروه تولید محتوای دوره پیش دبستانی تالیف شده است.


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از برگزاری دو کارگاه آموزشی تولید و تحلیل محتوا ویژه مربیان پیش دبستانی استان سمنان خبر داد و گفت: این کارگاه ها با هدف آشنایی مربیان با نحوه تولید محتوا و تحلیل محتواهای تولید شده برگزار می شود.


محمدی از شرکت بیش از نه هزار دانش آموز پایه سوم ابتدایی استان سمنان در جشن شکرگزاری کسب مهارت خواندن قران خبر داد و گفت: بهترین زمان برای یادگیری قرآن در دوره ابتدایی است.

 

وی با اشاره به این که ذهن دانش آموزان این دوره آمادگی لازم برای یادگیری بهتر مطالب را داراست خاطر نشان کرد: یادگیری قرآن در این دوره باعث نهادینه شدن آن خواهد شد.


محمدی همکاری والدین را برای آموزش قرآن به دانش آموزان ضروری دانست و افزود: از جمله حق هایی که فرزندان بر والدین دارند آموزش قرآن است و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم همراه با والدین نسلی عامل به قرآن تربیت نمائیم.


معاون آموزش ابتدایی اداره کل هدف از برگزاری این جشن را آشنایی و انس بیشتر دانش آموزان با قرآن و ایجاد خاطره ای شیرین از کسب مهارت خواندن قرآن برشمرد.


به گفته محمدی،در استان بیش از نه هزار دانش آموزان پایه سوم ابتدایی کسب مهارت خواندن قرآن را در 364 کلاس جشن گرفتند.


پایان پیام/
 

کد خبر 368042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha