فرهنگ مردم کاربرد رسانه را مشخص می کند

خبرگزاری شبستان: استاد روابط عمومی و ارتباطات دانشگاه اصفهان، با اشاره به اینکه رسانه کاربرد مثبت و منفی دارد، گفت: فرهنگ مردم کاربرد رسانه را مشخص می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، فائزه تقی پور، استاد روابط عمومی و ارتباطات دانشگاه اصفهان، امروز(27 اردیبهشت) در ویژه برنامه صدا و سیما به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، گفت: ارتباطات نقش موثری در پیشرفت بشر داشته است و عصر حاضر با استفاده از ارتباطات و وسایل ارتباطاتی پیش می رود.


وی افزود: برنامه ریزی برای بخش ارتباطات و توسعه آن همراه با فرهنگ بهره برداری مهم است و باید فرهنگ جامعه برای وسایل ارتباطاتی گسترش یابد.


وی ادامه داد: ارتقای فرهنگ درون و گسترش آن باعث استفاده بهنیه از وسایل ارتباطات جمعی می شود و اگر فرهنگ مردم در استفاده افزایش یابد آسیب های اجتماعی بخش رسانه و وسایل ارتباطاتی کاهش می یابد.


دکتر تقی پور با اشاره به اینکه رسانه کاربرد مثبت و منفی دارد، تصریح کرد: فرهنگ مردم کاربرد رسانه را مشخص می کند و مردم با فرهنگ خود از بخش مثبت و یا منفی آن بهره می برند.


وی با بیان اینکه ارتباطات و وسایل ارتباطی در حال گسترش است، گفت: باید از این ظرفیت برای ایجاد شبکه اجتماعی و اشتراک در توانایی ها و تجارب استفاده شود و به عنوان وسیله برای ارتقای نیازهای انسان استفاده کنیم.


استاد روابط عمومی و ارتباطات دانشگاه اصفهان برنامه رزی برای انجام روزنامه نگاری شهروندی با استفاده از وبلاگ و گوشی های همراه را از کارکردهای توسعه ارتباطات دانست و افزود: مردم با وبلاگ های خود و تلفن های همراه روزنامه نگاری شهروندی و تبادل اطلاعات را انجام دهند.


وی با اشاره به گسترش رسانه ها، بیان داشت: گسترش رسانه ها و ورود رسانه های دیجیتال نباید باعث کنار رفتن رسانه های مکتوب مانند روزنامه ها بشود.


پایان پیام/
 

کد خبر 368183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha