3500 واحد مسکونی روستایی نیازمند مقاوم سازی است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی،تعداد واحدهای نیازمندمقاوم سازی در روستاهارا سه هزارو500 واحد اعلام کرد و گفت: با تحقق این مهم،کار مقاوم سازی مسکن روستایی تا دو سال آینده به طور کامل حل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی؛ امان الله حسین پور، با بیان اینکه هم اکنون 305 واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش این نهاد در روستاها در حال مقاوم سازی است، بیان کرد: ساخت این تعداد واحد مسکونی از برنامه های سال 92 بود که 65 واحد آن در پایان سال گذشته تحویل داده شد وباقیمانده هم اکنون در حال مقاوم سازی است.

وی افزود: ساخت، خرید و تعمیر مسکن، از جمله اقداماتی است که این نهاد حمایتی برای مددجویان تحت پوشش خود در دستور کار قرار داده است.

حسین پور گفت: کمیته امداد تاکنون 9 هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی ساخته و تحویل داده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، هم اکنون دو هزار پرونده دریافت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی آماده ارسال به بنیاد مسکن است که در صورت موافقت بانک ها، کار ساخت آن آغاز می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، شمار واحدهای نیازمند مقاوم سازی در روستاهای استان را سه هزار و 500 واحد عنوان و اظهار کرد: با مقاوم سازی این میزان واحد مسکونی، کار مقاوم سازی مسکن روستایی تا دو سال آینده به طور کامل تمام می شود.

 حسین پور گفت: سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی هنوز همان 125 میلیون ریال است و امید می رود با همکاری بنیاد مسکن و بانک ها کار مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان تسریع یابد.

 پایان پیام/

کد خبر 368499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha