شهوت و غفلت آفت نسل جدید/جوانان را با روش های نوین به دین جذب کنیم

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: آفتی که نسل امروز ما را تهدید می‌کند منجلاب شهوت و غفلت است که اندیشه، تدبیر و تلاش مسئولان فرهنگی را طلب می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و مسئول شورای زکات کشور، امروز(28اردیبهشت) در همایش مبلغین و عاملین زکات استان در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه شهوت و غفلت را باید از روح جوانانمان بزداییم، گفت: ازدواج داروی شهوت و نماز داروی بی بدیل غفلت است که می‌توانیم با مدیریت درآمد زکات این مسیر را هموار کنیم.


وی افزود: اگر روحانی‌های ما نواب‌های صفوی باشند و کت و شلواری‌های ما رجایی‌های نسل امروز باشند تمامی مشکلات جامعه سهل و آسان می‌شود و جوانان از تهاجم‌های موجود، ایمن و سالم پله‌های ترقی را طی می‌کنند.


قرائتی، با اشاره به اینکه نداشتن مهارت تلاوت قرآن در بین کارمندان ننگی بزرگ است، تصریح کرد: نهضت قرآن آموزی با مدیریت امام جمعه و تلاش استاندار باید در جامعه کلید خورده و کارمندان ما هرکدام یک قاری و مفسر قرآن شوند.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور و مسئول شورای زکات کشور، خاطرنشان کرد: بسیاری از آیات قرآن مهجور مانده و بدان ها عمل نشده است چراکه بیان احکام الهی برای کسانی که با قرآن آشنا هستند کار دشواری نیست.


وی اضافه کرد: بشر نوآوری را دوست دارد و قرآن هر روز حرف تازه ای دارد برای کسانی که اهل تدبر هستند و لذا باید از جوانی و کودکی فرزندانمان را قرآنی پرورش دهیم چون این خاصیت قرآن است که هیچگاه تکراری نمی شود.


این مسئول، با بیان اینکه کلمه های زکات و برکت هر کدام 32 مرتبه در قرآن مطرح شده است، گفت: هیچ کلامی در قرآن بی دلیل نیست و این تکرار برابر نشان از رابطه این دوکلمه است که گویای آن است که احیای زکات برکت را افزایش می دهد.


قرائتی افزود: باید راه های دعوت به دین را یاد بگیریم و جوانانمان را با روش های نوین و کاملا علمی به دین و نماز جذب کنیم.


وی، یکی از راه های جذب جوانان به نماز را بیان نعمت های الهی دانست و گفت: اگر می خواهیم جوانی را به نماز دعوت کنیم با صبر و بردباری نعمت های الهی را یکی یکی برایش ذکر کنیم و اجازه دهیم جوان ما با روحیه پژوهش گر خود، خدا را پیدا کند.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور و مسئول شورای زکات کشور، در خاتمه خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن 2 مرتبه ذکر کرده است که قرآن را جدی بگیرید، چرا که ریسمان رهایی ما از خطرات روحی و جسمی در دامن قرآن و اهل بیت است.


پایان پیام/
 

کد خبر 368653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha