حماسه فتح خرمشهر در برنامه فرهنگی تدوین و ارائه شود

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس آزادسازی خرمشهر است و این حماسه باید در برنامه فرهنگی تدوین و ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، محمدحسن پرآور، معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر، امروز (28 اردیبهشت)، در نشست هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد، فتح خرمشهر، گفت: در عملیات های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس هرگاه اتحاد و توکل بر خدا بود رزمندگان به اهداف خود دست می‌یافتند که حماسه فتح خرمشهربا توکل بر خدا و اتحاد رزمندگان سپاه و ارتش محقق شد.
 

وی افزود: رزمندگانی که درآن عملیات حضور داشتند به یاد دارند که موانعی که دشمن در خرمشهر ایجاد کرده بود به خیال دشمن بعثی امکان نفوذ و حمله برای بازپس گیری خرمشهر نبود.
 

پرآور تصریح کرد: برخی از وقایع عملیات فتح خرمشهر در سینه‌های رزمندگان باقی مانده و بازگو نشده است که باید در برنامه‌های مختلف این رزمندگان به بازگویی این عملیات مهم بپردازند و نسل جوان و نوجوان استان بوشهر را از طریق رسانه‌ ملی صدا و سیما آگاه کنند.

 

وی بر ضرورت انتقال ارزش ها و جانفشانی های بزرگمردان تاریخ ایران اسلامی به نسل جدید تاکید کرد و افزود: نباید آزادسازی خرمشهر به عنوان یک سرمایه بزرگ در حاشیه قرار گیرد، چرا که برای رسیدن به این پیروزی بسیاری از جوانان این مرزو بوم جانشان را به عنوان ایثار، اهدا کردند که همین امر منجر به آزادسازی این شهر شد.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس آزادسازی خرمشهر است و این حماسه باید در برنامه فرهنگی تدوین و ارائه شود.

 

بر اساس این گزارش در ادامه، احمد موحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر هم در این نشست،با اشاره به اینکه در عملیات الی بیت‌القدس 700 رزمنده از استان بوشهر حضور داشت گفت: در این عملیات غرورآفرین 144 تن از رزمندگان استان بوشهر مجروح شدند، 26 نفرآزاده و 87 نفر شهید شدند.

 

وی افزود: امسال برنامه‌های فتح خرمشهر با میزبانی منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در بوشهر برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده بیش از 500 برنامه در استان بوشهر تدارک دیده شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، برگزاری صبحگاه مشترک، گردهمایی رزمندگان، صبحگاه نیروهای مقاومت بسیج، تجلیل از رزمندگان پیشکسوت 65 سال به بالا، غبارروبی قبور مطهر شهدا، دیدار از خانواده شهدا عملیات الی بیت‌المقدس، برپایی نمایشگاه عکس، فیلم، و بیان خاطرات رزمندگان از این عملیات از جمله برنامه‌های حماسه فتح خرمشهر در استان بوشهر است.

 

پایان پیام/

کد خبر 368654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha