انسان عاقل از مطالعه فارغ نمی شود

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: با توجه به ظرفیتهای بالای علمی و انبوه قشر جوان اتمام مطالعه سخن باطلی است.

به گزارش خبرنگار شبستان از اورمیه، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع فرهنگیان ارومیه که ظهر امروز ( 28 اردیبهشت ) در سالن امام علی (ع) این شهرستان گردهم آمده بودند، با بیان اینکه باید سقوط اخلاقیات را متوقف کنیم گفت: باید در مدارس علاوه بر تحصیل علم روابط عاطفی و اخلاقی را نیز حاکم کنیم، که ما امروز در آموزش و پرورش کمبود عاطفه داریم.


وی افزود: نسلی که در اختیار معلمان است نسلی پاک و بدون غل و غش است و معلمان باید آگاهانه در مسیر پرورش استعدادهای علمی و معنوی آنان تلاش کنند.


قرائتی، با اشاره به اینکه معلم باید از احکام اسلام آگاه باشد گفت: دانش آموزان امروز نسل پژوهشگر و پرسش گر هستند لذا معلمان باید با آگاهی از احکام و بدور از هرنوع تکلفی پاسخگوی آنان باشند و همواره با یک شارع معتمد مشورت کنند.


این مسئول ادامه داد: سرمایه های معلمان از ائمه جمعه بیشتر است چراکه آموزگاران مغز و تفکر افراد را در دست دارند و سالانه می توانند بر صدها انسان تاثیرات مثبت بگذارند.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور، به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: حرف باید مفید باشد و افکارمان را با سخنان زائد پر نکنیم زیرا این سخنان در آینده مسیر افکارمان را روشن میکند.


وی، به گوشه ای از مثنوی مولوی و ماجرای موسی و چوپان که در کتاب های فارسی مدرسه آورده شده است اشاره کرد و افزود: این درس و اشعار ضد قرآنی است و شرک به خدا کاملا عیان است زیرا اگر شخصی دستش در دست فقیهی عادل نباشد بدعت را در دین وارد میکند.


قرائتی، با بیان اینکه انسان قادر به هر کاری است گفت: من باور نمیکنم انرژی هسته ای در جمادات باشد و در مغز ما نباشد و یک متفکر و عالم اگر از نعمت مطالعه بهرمند شود میتواند یک نسل را رهبری کند.


وی ادامه داد: مطهری 52 کتاب دارد و ما در سال 52 هفته، اگر هفته ای یکی از کتابها را مطالعه کنیم می توانیم بگوییم که با آرمان های شهدا تجدید بیعت کرده ایم.


پایان پیام/
 

کد خبر 368688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha