کانون های مساجد نقش بسزایی در غنی سازی اوقات فراغت جوانان دارند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: کانون های مساجد نقش به سزائی در غنی سازی اوقات فراغت جوانان دارند و در این راستا باید از روش های نوین بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان شامگاه یکشنبه" 28 اردیبهشت" در همایش اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: کانون ‌های مساجد در زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کنند.

 

وی به نقش مساجد در جامعه اشاره کرد و افزود: این کانون‌ها به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های دینی و فرهنگی در جامعه، در ایجاد بصیرت افزایی نقش بسزایی دارند.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به ضرورت حل مشکلات کانون‌های مساجد شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: تاکنون جلسات بسیاری برای حل مشکلات کانون‌های مساجد با مسئولان شهرستان برگزار شده و در این جلسات بر اهمیت توجه به نقش این کانون‌ها تاکید ویژه‌ای شده است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه کانون‌های مساجد نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند، مسئولان باید توجه ویژه‌ای به آنها نشان دهند و برای فعال‌سازی بیشتر آنها اقدام کنند.

 

حجت‌الاسلام معتمدی درباره مشکلات کانون‌های مساجد شاهین‌شهر و میمه بیان داشت: مشکل دوری میمه از مرکز شهرستان با تشکیل کانون معین در این بخش و تقویت و فعال‌سازی آن قابل حل بوده و در کنار آن باید به دیگر ظرفیت‌ها توجه ویژه نشان داد.

 

وی گفت: ما در سال گذشته تجهیزات خوبی به کانون‌های مساجد اختصاص دادیم و در حال حاضر نیز برای سال آینده تفاهم‌نامه‌هایی تنظیم شده تا از طریق این تفاهم‌نامه‌ها، بودجه‌های مورد نیاز به کانون‌ها اختصاص یابد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اضافه کرد: بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه از طریق فعالیت‌های کانون‌های مساجد قابل حل هستند بنابراین همه باید به این مسئله توجه کنند.

 

وی با تاکید بر غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و نقش موثر کانون های فرهنگی هنری مساجد در این راستا افزود: کانون های مساجد محل هایی صرفا برای نماز، دعا و قرآن نیست بلکه با برنامه ریزی مناسب باید با استفاده از امکانات و بهره گیری از روش های نوین برای غنی سازی برنامه ها تلاش کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 368701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha