لزوم برنامه سازی در فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد یزد

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد گفت: مهم ترین رویکرد این دبیرخانه در سال جاری برنامه سازی برای کانون هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد صبح امروز(29اردیبهشت) در دیدار با محمد رضا فلاح مسئول مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) بر لزوم برنامه سازی برای فعالیت هر چه بیشتر کانون های مساجد تاکید کرد و گفت: مهم ترین رویکرد دبیرخانه کانون های مساجد در سال جاری برنامه سازی برای کانون ها می باشد.
 

وی با بیان اینکه در گذشته برنامه ها با محوریت دبیرخانه استان صورت می گرفته است افزود: جهت تغییر این مسیر تفاهمنامه های با ادارات و سازمان های مختلف امضا شده که مورد استقبال اعضای کانون های مساجد و نمازگزاران قرار گرفته است.


رستگاری افزود: طرح نشاط و تعالی بل همکاری بهزیستی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رسم زندگی با اداره کل ورزش و جوانان با موضوع آموزش زوج های جوان، شبی در محضر ثقلین با موسسه قرآنی ثقلین با موضوع برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد، سواد آموزی با همکاری آموزش و پرورش جهت مبارزه با بی سوادی به عنوان اولین استان کشور و... از جمله فعالیت های صورت گرفته در راستای برنامه محور کردن کانون هاست.


وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت تفاهمنامه های منعقد شده اظهار داشت: مهم ترین حسن این تفاهمنامه ها درگیر شدن تعداد زیادی از کانون ها و اعضای آن ها در فعالیت های مختلف و از آن مهم تر خارج شدن کانون ها از رکود و برنامه دار شدن آنهاست.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد با بیان اینکه تاکنون فعالیت های مشترک خوبی بین کانون های مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت گرفته است گفت: همکاری در برگزاری جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، طرح های امداد در زمینه های مختلف و... از جمله این کارهای مشترک است.


وی شکل گیری مراکز نیکوکاری محله در جوار مساجد را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: باید حواسمان باشد تا با راه اندازی این مراکز به دنبال ایجاد گروه و دسته ای جدید در مساجد نباشیم.


رستگاری بر لزوم تعامل بین دستگاه های فعال در حوزه مساجد تاکید کرد و گفت: مراکز نیکوکاری در واقع احیا کننده یکی از کارکردهای واقعی مساجد یعنی رسیدگی به امور اعضای محل و به خصوص نیازمندان و محرومان است.
 

پایان پیام/

کد خبر 368964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha