ارسال 700 اثر به هشتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی هشتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی از دریافت 700 اثر قرآنی توسط دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمد اکبری، معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور ظهر امروز(29اردیبهشت) در پیش همایش هشتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با بیان اینکه دانشکده های قرآن سنگر تربیت مبلغ دین و توسعه مفاهیم قرآنی هستند، اظهار داشت: دانشکده علوم و معارف قرآن چند سالی است که متولی همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در سطح جهان اسلام است.

 

وی با بیان اینکه این همایش ها با موضوعات مختلف سبک زندگی از منظر قرآن برگزار شده است، افزود: در این دوره از همایش بین المللی پژوهش های قرآنی 700 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که در این حوزه شاهد رشد 40 درصدی دریافت مقاله بوده ایم.


حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: هشتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با موضوع محوری قرآن کریم و تمدن اسلامی (10خرداد) در سالن اجلاس تهران با حضور چند تن از مسئولین قرآنی کشورهای اسلامی برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه 80 مقاله از کشورهای خارجی به این همایش ارسال شده است، اظهار داشت: ارکان و آثار تمدن اسلامی، قرآن کریم، مبانی و شاخصه‌های تمدن اسلامی، اهل بیت (ع) و تمدن اسلامی، نقش نهضت‌های اسلامی در تحقق تمدن قرآنی، تمدن نوین اسلامی، چالش‌ها و آسیب‌ها، تمدن نوین اسلامی، راهکارها، تمدن نوین اسلامی و تمدن مهدوی از جمله محورهای مورد بررسی در هشتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی است.
 

دبیر علمی هشتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی افزود: اخذ رتبه علمی پژوهشی برای برگزاری هشتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی از امتیازات این دوره برگزاری این همایش است.


حجت الاسلام اکبری برگزاری 14 همایش مقدماتی در دانشکده های قرآنی را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه پژوهش های قرآنی عنوان کرد و گفت: از تعداد 14 همایش مقدماتی 7 همایش در دانشکده های شیراز، مشهد و تهران و 7 همایش دیگر در مراکز استان ها و شهرستان های بزرگ با هدف ترویج سیره اهل بیت(ع) و نمود و نماد مکتب اهل بیت(ع) در زندگی مردم برگزار شده است.


معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور تصریح کرد: نقش اهل بیت(ع) در شکل گیری تمدن اسلامی و بالندگی این تمدن یک نقش حیاتی، اساسی و بنیادی است.

 

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور با اشاره به اینکه تمدن اسلامی با ارائه علوم و فنون راهبردی بهتر زیستن را به انسان می آموزد، تصریح کرد: تمدن اسلامی وابسته به فرهنگ اهل بیت(ع) و ولایت است و اسلام منهای اهل بیت و ولایت رنگ و بوی دین را ندارد.
 

حجت الاسلام اکبری هدایت گری، نورانیت، گستره جهانی داشتن و فطری بودن را مهمترین شاخصه های تمدن اسلامی برشمرد و تصریح کرد: انسان در تمدن اسلامی با ظلمت و بن بست مواجه نمی شود چرا که خداوند متعال در تمدن اسلامی را هدایت گر بشر قرار داده است و انسان به وسیله این هدایت گر به کمال معنویت می رسد.


وی افزود: تمدن اسلامی دارای دو بخش نرم افزاری و سخت افزای است که اهل بیت(ع) در عرصه نرم افزای این تمدن یک جنبش علمی تاثیرگذار را بوجود آورده اند که استوانه های عظیمی از آموزه های دینی را در قالب های مختلف به انسان ها ارائه داده اند.

 

 وی خاطرنشان کرد: اگر نقش اهل بیت(ع) از تمدن اسلامی گرفته شود از قرآن و دین اسلام چیزی باقی نمی ماند.


وی با بیان اینکه تمام گرفتاری های انسان ها از بی توجهی و درک نکردن زیبایی کلام ائمه اطهار(ع) است، افزود: دارا بودن رهبران دینی و انبیاء الهی بزرگترین امتیاز دین مبین اسلام است که در هیچ یک از مذاهب دیگر رهبران دینی وجود ندارد چرا که مزد عظیم پیامبر(ص) گستردگی تمدن اسلامی در سطح جهان است.


وی با بیان مطلب که وجود اهل بیت(ع) از وجود حقیقی و معارف عینی و خارجی قرآن کریم است، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) با سیره عملی و علمی خودشان برنامه جامع و کامل پیشرفت انسان در عرصه های مختلف ترسیم کرده اند.


پایان پیام/

کد خبر 368924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha