آغاز جشنواره فرهنگی و هنری میراث فرهنگی در بروجرد

خبرگزاری شبستان: جشنواره فرهنگی و هنری میراث فرهنگی به مناسبت هفته میراث فرهنگی امروز(29 اردیبهشت) در شهرستان بروجرد آغاز به کار کرد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، محمدرضا امانی، سرپرست میراث فرهنگی استان لرستان در این همایش که در خانه تاریخی افتخار اسلام طباطبایی در شهرستان بروجرد در حال برگزاری است، گفت: این جشنواره به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی برگزار شده است.


وی با بیان اینکه این جشنواره به مدت یک هفته در این شهرستان برگزار می شود، افزود: در این همایش تلاش می شود جاذبه های میراث فرهنگی استان و شهرستان بروجرد هر چه بیشتر به مردم شناسانده شود.


امانی، اظهار داشت: در این جشنواره برای اولین باز اشیاء کشف شده توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و شهرستان بروجرد رونمایی می شود.


این مقام مسئول، عنوان کرد: همچنین در قالب برپایی نمایشگاه های در این حاشیه این همایش جاذبه های میراث فرهنگی استان و شهرستان بروجرد برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است.


وی با بیان اینکه بخشی از این نمایشگاه به کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده است، ادامه داد: معرفی میراث فرهنگی استان به نسل جوان مهم ترین هدف این بخش است.


امانی، ادامه داد: در بخش کودک و نوجوان از امروز نمایشگاه و ایستگاه سفال با موضوع " میراث فرهنگی از نگاه کودکان و نوجوانان " گشایش یافته است.


وی اذعان داشت: در طول برگزاری جشنواره میراث فرهنگی لرستان در شهرستان بروجرد تعدادی از هنرمندان صنایع دستی شهرستان به صورت زنده اقدام به ساخت صنایع دستی خواهند کرد.


سرپرست میراث فرهنگی لرستان، اجرای ورزش های باستانی توسط باستانی کاران نوجوان را از دیگر بخش های این نمایشگاه عنوان کرد و ابراز داشت: پخت نان و آش محلی، اجرای نمایش های خیابانی، عکاسی با لباس های محلی و اجرای نقاشی خیابانی از دیگر برنامه هایی جشنواره میراث فرهنگی در شهرستان بروجرد است.

 

گفتنی است، بازدید از نمایشگاه میراث فرهنگی و حضور در جشنواره میراث فرهنگی در خانه تاریخی افتخار الاسلام طباطبایی برای عموم مردم از امروز به مدت یک هفته از ساعت 18 عصر آزاد است.


پایان پیام/
 

کد خبر 368938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha