یادواره فاتح خرمشهر، شهید سردار محمود شهبازی در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: در آستانه سالروز حماسه فتح خرمشهر، یادواره شهید سردار محمود شهبازی و شهدای پایگاه امام موسی کاظم (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان،‌ یادواره فاتح خرمشهر، شهید سردار محمود شهبازی جمعه "2 خرداد" بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام داستانپور آغاز می‌شود.

 

یادواره شهید محمود شهبازی و شهدای پایگاه امام موسی کاظم(ع) در مسجد امام موسی کاظم(ع) واقع در بزرگراه شهید چمران، ابتدای خیابان محمد طاهر برگزار می‌شود.

 

شهید سردار شهبازی در سال 1337 در خانواده‌ای مذهبی در شهر اصفهان زاده شد، وی به طور مشخص، فعالیت های مذهبی و سیاسی خود را از دوران دبیرستان شروع کرد.

 

شهید شهبازی به خاطر فعالیت‌های مستمر در شهر اصفهان، به عنوان چهره‌ای پر تلاش و انقلابی شناخته شد و در روشنگری مردم نسبت به ماهیت رژیم شاه، از هیچ کوششی دریغ نکرد.

 

وی در راه‌اندازی نخستین راهپیمایی وسیع مردمی در اصفهان، نقش فعال و هدایت‌گری ایفا کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در اسفند ماه 1357، به نهاد نوپای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و به عضویت رسمی این نهاد انقلابی درآمد.

 

در سال 1359، برای ساماندهی و سازماندهی سپاه پاسداران شهر همدان به این شهر رفت و پس از چندی نیز به فرماندهی سپاه پاسداران همدان منصوب شد.

 

شهید شهبازی، همزمان با تحرکات ضد انقلاب به جبهه‌های غرب کشور رفت و پس از تحکیم و تثبیت مواضع رزمندگان اسلام راهی جبهه های جنوب شد.

 

شهید سردار شهبازی پس از عملیات فتح‌المبین، نیروهای زبده تیپ 27 محمد رسول الله(ص) را راهی محور اهواز خرمشهر کرد و با شروع عملیات، به خطوط دشمن بعثی یورش برد، رشادت‌های شهید شهبازی و همرزمان این شهید بزرگوار در عملیات بیت‌المقدس به نحوه‌ای بود که بعد از آزادسازی خرمشهر به فاتح این شهر معروف شد.

 

مسئولیت در گردهمایی تظاهرات‌های دانشجویی سال 56-1357، حفاظت فیزیکی از حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س) در سال1357، پیشگامان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به همراه دوست و همرزم شهیدش محسن وزوایی، فرمانده سپاه استان همدان، اولین جانشین لشکر 27 محمد رسول الله(ص)، فرمانده محورسلمان با سیزده گردان عملیاتی در نبرد بیت المقدس بخش‌هایی از مسئولیت شهید محمود شهبازی است.

 

شهید سردار محمود شهبازی "2 خرداد ماه 1361" در آستانه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، بر اثر اصابت ترکش خمپاره، به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 369073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha