برترین های دومین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن تجلیل می شوند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: برترین های دومین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با میلاد امام حسین(ع) در بیرجند تجلیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی اظهار داشت: با توجه به حضور بیش از 2 هزار نفری شرکت‌کنندگان از سراسر استان در‌ آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم یک کمک هزینه سفر حج عمره، یک کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و 3 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به حافظان برتر طی مراسم قرعه کشی اهدا می شود.


وی گفت: برگزاری مراسم قرعه‌کشی اهدای جوایز به نفرات برتر آزمون مرحله 2 طرح ملی حفظ قرآن کریم همزمان با میلاد امام حسین(ع) در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می شود.


وی به شرایط قرعه کشی این مراسم اشاره کرد و افزود: افرادی که جمع نمره هر دو آزمون کتبی و شفاهی آنها حداقل 70 از صد باشد در این قرعه کشی شرکت داده می شوند.


حجت الاسلام گرایلی گفت: این مراسم همزمان با جشن میلاد امام حسین(ع) در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می شود.


آغاز ثبت نام مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن در خراسان جنوبی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه ثبت نام مرحله سوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن در سراسر استان آغاز شده است از برنامه‌ریزی برای جذب بیش از 3 هزار نفر در این مرحله از طرح خبر داد.


وی گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم طی دو مرحله در استان خراسان جنوبی اجرا شد که بیش از 5 هزار نفر در این طرح شرکت کرده اند.


حجت الاسلام گرایلی سهمیه امسال این طرح را برای خراسان جنوبی بیش از 3 هزار نفر عنوان کرد و افزود: ثبت از متقاضیان این مرحله در شهرستان های خراسان جنوبی آغاز شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی گفت: داوطلبین می توانند با مراجعه به ادارات اوقاف سراسر استان در دوره های آموزشی طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کنند.


حجت الاسلام گرایلی خاطرنشان کرد: در سال جدید کتاب های جدیدی در حفظ موضوعی قرآن منتشر می شود و برنامه حفظ ترتیبی عزیزانی که قبلا ثبت نام کرده اند ادامه خواهد داشت.


610 گواهینامه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان جنوبی صادر شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی گفت: 610 گواهینامه برای برگزیدگان آزمون مرحله اول طرح تربیت حافظان قرآن در سه گروه سنی صادر و تحویل داده شد.


وی با اشاره به اینکه در اولین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم بیش از 2 هزار نفر شرکت کننده داشتیم، گفت: این طرح سال 92 با حضور بیش از 2هزار و 500 نفر دنبال شد.


گرایلی ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به منویات مقام معظم رهبری را از جمله اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن در دوره‌های مختلف عنوان کرد و افزود: برای ترویج و تبلیغ مردم به حفظ قرآن که از درخواست های مقام معظم رهبری است، باید اهمیت حفظ کلام وحی به شکل مناسبی در جامعه روز به روز تبیین شود.


وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2500 نفر در کلاسهای طرح تربیت حافظان شرکت کردند، عنوان کرد: سهمیه استان خراسان جنوبی در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم بیش از 3 هزار نفر در سال جاری است.


پایان پیام/
 

کد خبر 369094

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha