متولیان با دقت و حساسیت برای کاهش مشکلات زنان تلاش کنند

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جایگاه، حرمت و کرامت ویژه زن در دین مبین اسلام اشاره و افزود: متولیان امر با دقت و حساسیت برای کاهش مشکلات زنان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شامگاه سه شنبه (30 اردیبهشت) در دومین جلسه کارگروه تخصصی بانوان این استان، گفت:دین مبین اسلام زیباترین، بهترین، ارزشمندترین و قوی ترین احکام، فرامین و حقوق را در حوزه بانوان پیش بینی کرده است.

محمدی افزود: صاحبنظران، اهل قلم، اندیشمندان و علما نظرات علمی و فقهی خود در حوزه زنان را ارایه و تبیین کنند تا هرگونه شبهه و یا ابهام احتمالی در این زمینه برطرف شود.

وی در ادامه، اظهار داشت: بدخواهان نظام سعی بر ضربه زدن به انقلاب و نظام را دارند که از هر راهی وارد می ‌شوند و خانواده را مهم ترین راه برای خود انتخاب کردند.

این مسئول سیاسی و امنیتی عنوان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تمام آیین نامه ها و بخشنامه هایی که در راستای تسهیل حقوق و قوانین زنان وضع شده، شرایط و زمینه لازم برای رشد اخلاقی، انسانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این قشر از جامعه بیان شده است.

محمدی با بیان این که دشمنان با حربه ‌های مختلف سعی بر ضربه زدن به نظام را دارند، گفت: می‌ طلبد که توجه به حوزه زنان و خانواده بیشتر باشد و اهل علم و قلم، اساتید موانع و شبهات موجود در عرصه زنان و خانواده را تبیین کنند.

وی با بیان این که برای رفع شبهات و مشکلات در حوزه زنان باید از تمام ظرفیت ‌ها استفاده کرد، اظهار داشت: امروزه نقش زنان کشور در حوزه های اداری، سیاسی و اجتماعی قابل قبول و برجسته است.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید سعی شود ظرفیت ها و توانمندی های این قشر از جامعه در حوزه ساختار اداری و فعالیت های خارج از منزل مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در حوزه زنان باید از نهاد مهم خانواده آغاز شود؛ زیرا شان و جایگاه انسانی و الهی والای زن در نهاد خانواده شکل می گیرد.

محمدی با تأکید بر این که موانع اشتغال و استخدام، موانع ازدواج و راه ‌های الگوی زندگی اسلامی جامعه زنان باید تبیین و نسبت به رفع آنها چاره‌ اندیشی شود، گفت: انتظار می ‌رود کارشناس بانوان ادارات به عنوان نمایندگان جامعه زنان با حساسیت بیشتری وارد شود و مدیران را به چالش بکشانند.

این مسئول گفت: زن از جایگاه، حرمت و کرامت ویژه ای در دین مبین اسلام برخوردار است و به همین دلیل می طلبد متولیان امر با دقت و حساسیت خاصی در حوزه بانوان و برای کاهش مشکلات آنان تلاش کنند.

حجت ‌الاسلام سید علی ‌فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست، گفت: جامعه زنان توانمندی ‌ها و قابلیت‌ های زیادی در عرصه‌ های مختلف دارند.
میرمحمدی افزود: با توجه به ظرفیت‌ های بسیار بالایی که در حوزه زنان وجود دارد انتظار می ‌رود زمینه برای فعالیت و حضور هرچه بهتر آنها فراهم شود.

وی با بیان این که تا نگاه فرهنگی به جامعه زنان و استقلال آنها درست نشود راه به جایی نخواهیم برد و مشکلات و موانع همچنان وجود خواهد داشت، گفت: انتظار می ‌رود مسئولان و متولیان امر نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ تلاش مضاعفی داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم بتوان با همتی جهادی مشکلات جامعه زنان را برطرف کرد و شاهد حضور پررنگ تر آنها در عرصه‌ های مختلف باشیم.

پایان پیام/


 

کد خبر 369356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha