اجرای 3300 برنامه به مناسبت پاسداشت حماسه سوم خرداد در استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد از اجرای 3300 برنامه به مناسبت پاسداشت حماسه سوم خرداد در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد سرهنگ پاسدار محمد رجبی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد ظهر امروز (31 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ضمن تبریک اعیاد رجب و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به نقش روشنکری و اطلاع رسانی حضرت زینب (س)،حضرت سجاد (ع) و سایر اسراء در واقعه کربلا گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در عصر حاضر تداعی کننده نقش آن بزگواران در جامعه هستند.


وی با اشاره به نقش خبرنگاران در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نقش رسانه ها در آن دوران را می توان به خوبی در جریان شهادت شهید فهمیده و پیام تاریخی امام خمینی (ره) درباره اودید پیامی که با اطلاع رسانی رسانه ها باعث شد هزاران دانش آموز از مقاطع مختلف تحصیلی به سمت جبهه های حق علیه باطل روانه شوند و شور عجیبی را در جبهه ها ایجاد کردند.


رجبی با بیان اینکه کسانی که برای شهداء قلم می زنند اجر و پاداششان کمتر از شهدا نیست اظهار داشت: کار زینبی کردن کمتر از کار حسینی کردن نیست و شما خبرنگاران در رسالت اطلاع رسانی خود وظیفه سنگینی را برعهده دارید.


وی از دوران هشت ساله دفاع مقدس به عنوان دوران پرافتخار جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران به واسطه همین دوران توانست مبانی و پایه های خود را در جهان محکم کند.


رجبی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس عملیات های بسیاری از سوی رزمندگان سپاه اسلام به اجرا درآمد اظهار داشت: از این بین 12 عملیات به عنوان شاخص ترین عملیات ها ماندگار شده است که عملیات بیت المقدس یکی از این عملیات هاست.


وی با بیان اینکه دشمن در ابتدا با هدف جداسازی خوزستان از کشور در مدت هفت روز به ایران حمله کرد افزود: این حمله دشمن با رشادت های جوانان و مردم غیور خوزستان 34 روز طول کشید و پس از این مدت تنها دشمن توانست خرمشهر را به تصرف خود درآورد.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد تصریح کرد: دشمن در همان ابتدا به قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران پی برد و روزنه های ناامیدی در آنان شکل گرفت.


وی با بیان اینکه پس از 250 روز با رشادت های نیروهای بسیج،سپاه،ارتش و ... خرمشهر در سوم خرداد آزاد شد افزود: 19 هزار اسیر، کشته شدن 16 هزار نفر از نیروهای دشمن، شهادت 6 هزار نفر و جانبازی بیش از 25 هزار نفر از مهمترین رویداهای این عملیات بود.


رجبی از توکل به خدا، ذکر و یاد ائمه معصومین به عنوان رمز پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر یاد کرد و اظهار داشت: با پیوزی رزمندگان اسلام در این عملیات جایگاه ایارن تغییر کرد و ایران در موضع قدرت قرار گرفت.


وی افزود: اگر امروز دشمن در گزینه های روی میز خود بر گزینه نظامی تکیه ای ندارد به دلیل رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.


رجبی با اشاره به نقش رزمندگان استان یزد در عملیات بیت المقدس گفت: در حدود یک هزار نفر از رزمندگان یزدی در این عملیات حضور داشتند که آمار دقیقی از تعداد شهدا و جانبازن یزدی این عملیات در دست نیست.


وی مجموع رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس را بین 40 تا 42 هزار نفر تخمین زد و افزود: تعداد شهیدان استان حدود چهار هزار نفر است که این آمار نسبت به جمعیت استان قابل توجه است.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد در تبیین برنامه های پاسداشت حماسه سوم خرداد در استان گفت: بیش از 330 برنامه در سطح شهرستان یزد و در مجموع 3300 عنوان برنامه در سطح استان تا 7 خرداد اجرا می شود.


وی افزود: غباروبی مزار سومین شهدی محراب، غبارئبی قبور مطهر شهداء ، برگزاری همایش بزرگ کوهنوردی با حضور بیش از چهار هزار نفر، برگزاری جشن مقاومت، ایثار و شهادت در پارک کوهستان، برگزاری مراسم خاطره گویی در مساجد، مدارس و دانشگاه ها از جمله این برنامه های است.


رجبی از حمایت یادواره های شهدا، تهیه ویژه نامه حماسه سوم خرداد، تجلیل از خانواده های شهدای عملیات بیت المقدس، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه های نیروهای مسلح و... به عنوان دیگر برنامه های بزرگداشت این روز یاد کرد.


وی از اجرای طرح شهر به شهر،روستا به روستا دراین استان خبر داد و گفت: در این طرح خاطرات بیش از 40 هزار رزمنده استان در دوران دفاع مقدس که بیش از 10 روز در جبه ها حضور داشته اند جمع آوری می شود.


رجبی با بیان اینکه تاکنون تنها خاطرات 2 هزار نفر جمع آوری شده است ابراز امیدواری کرد این طرح تا سه سال آینده به صورت کامل در استان عملیاتی شود.

 

وی در پایان افزود: دفاع مقدس مربوط به گروه و جناح خاصی نیست و مربوط به همه مردم است پس باید همه جامعه در جهت حفظ و نگهداری دست آوردهای آن کوشا باشند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 369659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha