مدارس رشته علوم معارف اسلامی را در کشور گسترش می دهیم

خبرگزاری شبستان: فانی با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش برای تربیت موفق دانش آموزان و تأمین آینده کشور گفت: مدارس رشته علوم معارف اسلامی را با مشارکت نیروهای ذی صلاح گسترش می دهیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش کشور در مراسم نکوداشت تأسیس رشته علوم و معارف اسلامی با اشاره به مشارکت جدی آموزش و پرورش برای توسعه برنامه های معارفی و اسلامی در بین دانش آموزان گفت: ابتدا پیش از هر سخنی یاد و نام 5 هزار شهید معلم و 36هزار دانش آموز شهید را گرامی می دارم، ما به عنوان خدمت گزار فرهنگیان کشور سیاست جدی برنامه های خود را بر توسعه در حوزه های مختلف با مشارکت عمومی قرار داده ایم.


وی افزود: مشارکت دانش آموزان در اداره مدارس، معلمین در اداره مدارس و یا مشارکت اولیاء برای پیش برد اهداف آموزشی مدارس نمونه های موفقی از جلوه مشارکت عمومی است.
فانی تصریح کرد: طی دیداری که مسوولان وزارت آموزش و پرورش به همراه جمعی از خیرین مدرسه ساز با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان فرمودند: تجربه نشان داده که هرگاه کاری را به مردم واگذار کردیم خوب پیش رفت همچون جنگ تحمیلی که مشارکت مردمی برکات بسیاری در موفقیتمان به ارمغان آورد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که اداره مدارس رشته علوم ومعارف اسلامی نیازمند کادر متخصص است، اظهار کرد: کادر کار بلد و متعهد می تواند از اداره مدارس رشته علوم و معارف اسلامی سربلند بیرون آید، امروز ما آمادگی کامل خود را برای توسعه این دست مدارس با مشارکت نیروهای صاحب صلاحیت را اعلام می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما در زمینه فضای آموزشی و تولید نیروی خبره برای توسعه مدارس رشته علوم و معارف اسلامی آمادگی کامل داریم که امیدواریم این هدف با همکاری نهادهای مرتبط محقق شود. قطعا آینده کشورمان به دست فارغ التحصیلان این مدارس ساخته می شود که باید در امر تربیت و آموزش آنها تلاش کنیم.
پایان پیام/
 

کد خبر 369716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha