برپایی نماز باعث ارتقاء بهره وری و افزایش بازده کاری در ادارات می شود

خبرگزاری شبستان:رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت : برپایی نماز خصوصا بصورت جماعت ، باعث ارتقاء بهره وری و افزایش بازده کاری در ادارات می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان ، حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا در دومین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان نیز ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در راستای گسترش فرهنگ برپایی نماز جماعت و برنامه های مرتبط با آن ،اظهار داشت : " هر چه برای نماز تلاش شود ، باز هم کم است و باید با همت مضاعف در این راه گام برداشت."


وی با اشاره به گسترش و نفوذ رسانه های غربی و تاثیر منفی آن بروی جامعه اسلامی خاطر نشان ساخت : باید با تقویت زمینه های اعتقادی در جامعه خصوصا در میان نونهالان و جوانان ، جلوی تسلط و پیشرفت این قبیل رسانه ها را گرفت و ابتکار عمل را از آنان ربود.


فاطمی نیا افزود :ویژگی نماز تنها تشکر از خالق نیست بلکه دوری جستن از شیطان و نزدیکی به نور از علتهای مهم نماز است و علاوه بر آن برپایی نماز و ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز در میان جامعه ، تاثیرات شگرفی بر روحیه و رفتار یکایک افراد جامعه خواهد گذاشت و راه را بر دشمنان و تهاجم فرهنگی آنان خواهد بست.


مشاور استاندار و رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان همچنین با اشاره به افزایش گروههای شیطان پرستی و نفوذ آنان در میان نسل جوان ، تصریح کرد : منشور شیطان پرستی کاملا متضاد دستورات الهی است و آنان سعی دارند تا با معرفی الگوهای جدید خود ، آنها را جانشین الگوهای مذهبی و اسلامی نمایند.


حجت الاسلام فاطمی نیا در بخش دیگری از سخنان خود ، کاهش بزه های اجتماعی ، سر و سامان گرفتن امور دنیوی و فروکش کردن طلاق را از آثار نماز برشمرد و گفت : برپایی نماز جماعت باعث ارتقاء بهره وری و افزایش بازده کاری در ادارت می شود.


وی خواستار تلاش بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت از طریق استفاده حداکثری از ظرفیتها و پتانسیلهای موجود شد و بر اقامه نماز جماعت در وقت فضیلت تاکید کرد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان ، در این جلسه با تشریح عملکرد شورای اقامه نماز این اداره کل در سال 92 گفت : برگزاری سه عنوان دوره آموزشی ، برگزاری مسابقه کتابخوانی با رویکرد افزایش آگاهی و بینش پرسنل در زمینه احکام ، برگزاری جشن تکلیف فرزندان پرسنل و برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کریم و اذان ویژه کارکنان و خانواده آنها ، از جمله برنامه های این اداره کل در سال گذشته بوده است.


ابراهیم محمودی افزایش کیفیت برنامه های مرتبط با اقامه نماز را از جمله اهداف این اداره کل در اجرای برنامه های سال 93 برشمرد و بر ضرورت همکاری و همراهی ستاد اقامه نماز استان در اجرای این برنامه ها تاکید کرد.


در ادامه این جلسه کارشناس نظارت وارزیابی ستاد اقامه نماز استان نیزبا بیان این مطلب که نماز ، یک مکتب ، ایدئولوژی و مرام است گفت : به همین دلیل فعالیتهای مرتبط با نماز از جمله نظارت و ارزیابی ، مقطع و زمانی ندارد و تا زمانی که تضاد ظاهر و باطن از میان برود ،ادامه خواهد داشت.


رضوانی ارزیابی را به عنوان یک ابزار مطرح کرد و گفت : خیلی خطرناک است که این ابزار به هدف تبدیل شود و برای جلوگیری از این امر باید همه فعالیتها خالصانه و تنها با هدف گسترش فرهنگ اقامه نماز انجام شود.


وی همچنین تمهید و تبلیغ را از جمله اقدامات انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ نماز عنوان کرد و افزود : تعلیم هم در حال انجام است اما آنچه که باقی مانده و سخت ترین قسمت کار به شمار می رود ، تعمیق است که باید با ظرافت خاصی انجام شود.


در ادامه جلسه اعضا ضمن بیان نقطه نظرات خود ، به بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه های اجرایی شورای اقامه نماز در سال 93 و مسائل و چالشهای موجود در این زمینه پرداختند.
پایان پیام/




 

کد خبر 369756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha