کمک خیرین باعث توانمندسازی آموزش و پرورش است

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، وجود خیرین مدرسه ساز را یک غنیمت دانست و گفت: کمک خیرین قطعاً به توانمندسازی همه عرصه‌ها به ویژه آموزش و پرورش می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکترمحمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، صبح امروز(اول خرداد) در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد؛ در سخنانی خطاب به خیرین گفت: وجود شما غنیمت است و باید همگی کمک کنیم تا در مدت کوتاهی شاهد هیچ مدرسه کانکسی در استان وکشور نباشیم.

 

وی افزود: در کشور هنوز هم مدرسه کپری و کانکسی وجود دارد ضمن اینکه مشکلات زیادی نیز در ساختمان‌های قدیمی و مدارس کهنسال وجود دارد.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است به لحاظ ساختار عشایری و کوچ، مدرسه کپری اجتناب ناپذیر باشد اما در جایی که لزومی ندارد با اندیشیدن تمهیداتی باید دانش‌آموزان در جای مناسبی تحصیل کنند.


وی با بیان اینکه کمک خیرین قطعاً به توانمندسازی همه عرصه‌ها به ویژه آموزش و پرورش می‌انجامد؛ تصریح کرد: در قانون بودجه سال 93 بند ب، تبصره 13 قانون اجازه می‌دهد جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از مشارکت خیرین استفاده شود.


دکتر زاهدی گفت: دولت جهت تکمیل پروژها اقدام کرده است اما به دلیل کمبود بودجه، بسیاری از این طرح ها نیمه تمام رها شده از این رو قانون حتی اجازه می‌دهد که مدرسه خیر ساز به نام و تمایل سازنده نامگذاری شود.

 

 

 

پایان پیام/

کد خبر 369872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha