اسلام تاکید بسیاری بر حقوق مردم دارد

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: در اسلام مسائل حقوق به درستی مطرح شده و کتاب‌های بسیاری نیز در این زمینه نگارش شده که باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله موسوی‌اردبیلی امروز (1 خرداد) در دیدار با معاون حقوق رئیس جمهور گفت: حقوق در اسلام از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و به دو بخش حق‌الله و حق‌الناس تقسیم می‌شود.


وی بیان داشت: باید توجه کنیم که حق الناس به معنی حقوق مردم و قابل عفو نبوده مگر اینکه صاحب آن حق از حق خود گذشته و فرد مقابل را عفو کند.


این مرجع تقلید با اشاره به حق‌الله گفت: اما برای حق‌الله تخفیف‌های زیادی در نظر گرفته شده و باید به آن نیز توجه داشتیم اما برای حق‌الناس باید حتما صاحب حقوق راضی باشد.


آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با تاکید بر رصد دقیق برنامه‌ها گفت: باید مواردی که در داخل حقوق ما وارد شده ‏ولی حقوق واقعی نیستند را رصد کنیم و این رصد و بررسی‌ها باید از منظر فقهی و شرعی باشد تا آن مواردی که جزو حقوق نیست جدا کنیم.


وی گفت: اگر مسائل بررسی و دقیق تفکیک شود آن وقت دیگر نمی‌توان به عنوان حقوق، مخالف شرع را به خورد مردم داد و سو استفاده کرد.


این مرجع تقلید گفت: در اسلام مسائل حقوق به درستی مطرح شده و کتاب‌های بسیاری نیز در این زمینه نگارش شده که باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.
پایان پیام/

کد خبر 369928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha