اولویت نخست استان اصفهان، مسائل محیط زیست است

خبرگزاری شبستان: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: اولویت نخست استان اصفهان، مسائل محیط زیست است و مدیریت استان به این مسئله توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمدعلی طرفه، معاون عمرانی استاندار اصفهان شامگاه پنجشنبه یک خرداد در همایش ملی محیط زیست دانشگاه پیام نور اصفهان اظهار داشت: توجه به محیط زیست و برنامه‌های زیست محیطی در رأس برنامه‌های استان قرار داشته و مسئولان این مسئله را در اولویت‌های خود قرار داده‌اند.
 

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم که توسعه پایدار و متوازن را مورد توجه قرار دهیم زیرا این مسئله در سند چشم‌انداز توسعه نیز مورد توجه قرار گرفته و باید از منابع طبیعی خود به خوبی پایداری کنیم.
 

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه طرح آمایش اصفهان باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود، بیان داشت: امروزه بسیاری از مشکلات ما به دلیل نبود طرح آمایش بوده و ما باید کاری کنیم که طرح آمایش استان هرچه سریعتر تدوین شده و به مرحله اجرا برسد.
 

وی با اشاره به مشکلات خشکسالی در استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان در حال حاضر با کمبود قابل توجه آب مواجه بوده و شرایط آبی این استان بسیار نامناسب است و از سوی دیگر تالاب گاوخونی اصفهان به دلیل خشکسالی در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته است.
 

طرفه با اشاره به دیگر مشکلات استان اصفهان اضافه کرد: مشکل آلایندگی اصفهان نیز یکی دیگر از مشکلات این استان در حوزه محیط زیست بوده که باید با استفاده از طرح‌های مطالعاتی، برای کنترل آلودگی هوا در اصفهان، چاره‌ای بیاندیشیم.
 

پایان پیام/

کد خبر 369949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha