یک قطره آّب هم برای استان یزد دارای اهمیت است

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان یزد با اشاره به کمبود جدی آب در استان گفت: حتی یک قطره آب هم در استان یزد دارای اهمیت است.

حسین غفوری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان یزد، با اشاره به مشکلات جدی کمبود آب در استان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان  گفت: اگر در مصرف آب صرفه جویی نکنیم با جیره بندی آب در استان مواجه خواهیم شد.


وی با اشاره به اب انتقالی از اصفهان به یزد افزود: بنا به تاکید استاندار هرگونه اطلاع رسانی در خصوص آب انتقالی با نظر معاون سیاسی و امنیتی استاندار صورت می گیرد.


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان یزد اضافه کرد: میزان آب انتقالی از استان اصفهان به یزد 98 میلیون متر مکعب تعیین شده که این میزان با توجه به میزان ورود آب به حوزه های آبی متغیر است.


وی با اشاره به کاهش میزان آب انتقالی به استان در سال جاری تصریح کرد: در سال 93-92 میزان آب انتقالی به استان یزد از سوی وزارت نیرو 62 میلیون متر مکعب تعیین شد که با چانه زنی ها این میزان به 64 میلیون متر مکعب افزایش یافت.


غفوری با بیان اینکه قطره ای از آب انتقالی در بخش کشاورزی و گلخانه استفاده نمی شود اظهار داشت: مامورانی به صورت غیر محسوس از اصفهان به یزد فرستاده شده اند و این موضوع را مورد بررسی قرار داده اند.


وی از بهشت آباد، خلیج فارس و دریای خزر به عنوان طرح های دراز مدت تامین آب استان یاد کرد و گفت: مطابق با توافقات صورت گرفته 150 میلیون متر مکعب آب بهشت آباد به استان یزد اختصاص یافته است.


وی با اشاره به هزینه های بالای آب انتقالی به استان گفت: آبی انتقالی از دریای خزر و خلیج فارس برای استفاده بخش صنعت و معدن می باشد و دولت هیچ گونه تعهدی برای تامین آب صنعت و معدن ندارد به همین دلیل باید بخش خصوصی هزینه ها را پرداخت کند.


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان یزد، با بیان اینکه آب انتقالی از خلیج فارس حداقل هر متر مکعب 10 هزار تومان هزینه دارد افزود: در حال حاضر آب در استان یزد هر متر مکعب 250 تومان به دست مردم می رسد.


وی با اشاره به اینکه در صورت اجرای این طرح 200 میلیون مترمکعب از آب انتقالی به استان یزد اختصاص پیدا می کند، بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و افزود: در وضعیت موجود حتی یک قطره آب هم برای استان دارای اهمیت است.
 

پایان پیام/

کد خبر 374001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha