روحانیون و اهل منبر آگاهی مردم را نسبت به مصرف آب افزایش دهند

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل آبفای استان یزد، خواستار حرکت تبلیغی روحانیون و اهل منبر در جهت آگاهی مردم نسبت به مسائل مصرف آب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علی اسلامی مدیرعامل آبفای استان یزد امروز(26 خرداد) در دیدار با حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، با اشاره به موعیت جغرافیایی و کمبود آب در استان گفت: منابع آبی زیر زمینی استان یزد، محدود و در حال تمام شدن است.


وی با بیان اینکه بحران کم آبی را می توان با انتقال آب از استان های دیگر کم اثر کرد اظهار داشت: اما در شرایط فعلی مهم ترین و بهترین راهکار در جهت حل مشکل آب استان، مصرف بهینه آب توسط مردم است.


اسلامی مصرف روزانه آب هر یزدی را 270 لیتر اعلام کرد و افزود: این مقدار مصرف، خیلی بیشتر از مصرف استاندارد است و بیم آن می رود که تا چند سال دیگر مردم یزد، آبی برای مصرف نداشته باشند.


وی با اشاره به نقش روحانیون و اهل منبر در آگاه سازی جامعه تصریح کرد: باید با حرکت تبلیغی روحانیون و اهل منبر، آگاهی مردم را نسبت به مسائل مصرف آب افزایش داد که این امر با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان محقق می شود.


مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این دیدار با بین اینکه سازمان تبلیغات اسلامی، آماده هر گونه همکاری در این زمینه را دارد گفت: موضوع آب مسئله استانی است و برای حل آن باید تمامی دستگاه های همکاری کنند.
 

کوهستانی از خدمت رسانی در عرصه آب به عنوان خدمتی مهم و حیاتی یاد کرد و افزود: اگر مردم بدانند چه سختی ها و هزینه هایی جهت رسیدن آب به درب منزل کشیده می شود قطعه در مصرف آب صرفه جویی می کنند.


حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی جلوگیری از اسراف در زندگی را یکی از توصیه های مهم آیات و روایات دانست و کار تبلیغی در این زمینه را لازم و واجب شمرد.


وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به روحانیون و مبلغین این مساله را متذکر خواهد شد که در منابر و جلسات خود، درباره ارزش های آب، عدم اسراف، مصرف بهینه و خطرات خشکسالی برای استان و راهکارهای مصرف درست سخن بگویند.


 

پایان پیام/

کد خبر 377054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha