دین اسلام بزرگ‌ترین حامی محیط زیست است

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: دین اسلام بزرگ‌ترین حامی محیط زیست است و تعلیمات دین اسلام همواره به محیط زیست توجه نشان داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمد فضیلتی، رئیس دانشگاه پیام نور اصفهان شامگاه پنجشنبه یک خرداد در همایش ملی محیط زیست که در این دانشگاه برگزار شده بود، با اشاره به سطح علمی دانشجویان دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه پیام نور همواره از نظر علمی 2.5 برابر دانشجویان دانشگاه‌های دیگر بوده‌اند و توان علمی بالاتری داشته‌اند.
 

وی افزود: این دانشجویان همواره در مسائل قرآنی و فرهنگی نیز پیشگام بوده و قرار است همایش قرآنی بزرگی در دانشگاه پیام نور اصفهان از آبان امسال برگزار شود.
 

رئیس دانشگاه پیام نور اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست و حفظ آن به عنوان سرمایه ملی بیان داشت: محیط زیست سرمایه ما به شمار می‌رود که در قرآن کریم نیز به آن توجه ویژه‌ای شده و دین اسلام، حامی بزرگ محیط زیست به شمار می‌رود.
وی با اشاره به زمان احرام مسلمانان ادامه داد: بر اساس دین، ما در این زمان نمی‌توانیم به محیط زیست آسیب برسانیم و این مسئله نشان می‌دهد که دین ما توجه ویژه‌ای به محیط زیست دارد.
فضیلتی با اشاره به سیاست‌های زیست محیطی دولت یازدهم اظهار داشت: دولت یازدهم سیاست‌های بسیار خوبی در قبال محیط زیست در دستور کار قرار داده و ما نیز باید از این سیاست‌ها حمایت کرده و اجراکننده آنها باشیم.
وی اضافه کرد: برای همایش ملی محیط زیست بیش از 480 مقاله به این دانشگاه ارسال شد که از این میان 400 مقاله پذیرش شده است.


پایان پیام/

کد خبر 369950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha