دستاوردهای صلح آمیز هسته‌ای قابل تعطیل شدن نیست

خبرگزاری شبستان: آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه با عزم ملی و مدیریت جهادی در خصوص انرژی هسته ای قاطعانه اقدام خواهیم کرد، گفت: دستاوردهای صلح آمیز هسته‌ای قابل تعطیل شدن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز(2 اردیبهشت) در خطبه های این هفته نماز جمعه، با تاکید بر اینکه دستاوردهای صلح آمیز هسته ای در کشور به هیچ عنوان قابل تعطیل شدن و براندازی نیست، تصریح کرد: ملت ما با عزم ملی و مدیریت جهادی در این خصوص قاطعانه اقدام خواهد کرد.


وی ادامه داد: مردم مومن و متدین ما با توسل به خدا فرمان رهبری را اجرا خواهند کرد و ما بعد از 32 سال از آزادی خرمشهر برای دومین بار در دفاع از انرژی هسته ای پیروز خواهیم شد.


وی با بیان این مطلب که مردم ما برای انقلاب و کشور خود خون داده اند و حاضر نیستند به راحتی کشور را به دشمنان تقدیم کرده و دست در دست دشمنان خدا بگذارند، افزود: آمریکا می خواهد با تعطیل کردن تاسیسات فردو و آب سنگنین اراک که برای کشور ما بسیار حیاتی است، غنی سازی را در ایران به صفر برساند.


وی با اشاره به اینکه ملت ما همیشه پست سر رهبری قرار داشته است، ابراز کرد: رهبری تاکید می کنند که سرنوشت کشور را نباید به مذاکرات هسته ای گره زد، چرا که در کشور منابع عظیم اقتصادی داریم که می توانیم با تکیه بر آن ها کشور را به نسل های آینده بسپاریم.


وی افزود: عده ای در کشور هستند که به دنبال آرمان شهر، عیاشی و پول درآوردن هستند و اگر کسی بخواهد جلوی درآمدها و عیاشی های این افراد را بگیرد، این عمل دیگر آرمان شهر نیست و البته این قبیل افراد بسیار کم هستند.


وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم در کشور سکویی برای جنگ با استکبار درست کرده اند، تصریح کرد: خوشبختانه بیشتر مردم ما مردمی دین دار و با ایمان هستند.


وی اشاره ای به سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر داشت و بیان کرد: فتح خرمشهر یک پیروزی عادی در جنگ نبود و به همین دلیل بود که امام راحل(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.


وی ادامه داد: فتح خرمشهر نقطه اتصال دو حقیقت با هم بود که در این فتح اخلاص و ارادت مردم، ایثار و فداکاری آن ها با اراده و کمک خداوند اتصال پیدا کرد و موجب پیروزی خرمشهر شد.


وی با اشاره به اینکه امداد خداوند شامل حال کسانی می شود که مخلصانه و با اخلاص پای دین خداوند بایستند، ابراز داشت: همانگونه که همه ما شاهد بودیم در فتح خرمشهر دشمن به تمام فناوری ها و تجهیزات نظامی مسلح بود اما این مردم ما بودند که توانستند با ایستادگی در مقابل دشمن پیروز شوند.


وی بیان کرد: در آن دوران امام خمینی(ره) می فرمودند که هم اشغال خرمشهر و هم فتح آن یک جریان معمولی نبود و پس از فتح خرمشهر بود که برای همه مشخص شد که با ایستادگی می توانیم قوی ترین دشمنان را از پای درآوریم.


وی اذعان داشت: خرمشهر زمانی یک شهر در کنار رود کارون بود اما در حال حاضر این شهر به اندازه تمام ایران است و خرمشهر اکنون شهر خرم، پر قدرت و شهر تعالی است.


وی در پایان اشاره ای به سالروز شهادت امام کاظم(ع) داشت و اظهار کرد: ما باید حرمت این روز را به خاطظ کر وجود امام رضا(ع) حفظ کرده و کاسب ها مغازه ها را تعطیل کرده تا حرمت این روز جانگذاز حفظ شود.


پایان پیام/

کد خبر 370009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha