گلایه امام جمعه بجنورد از عدم حضور مسئولان در همایش های فرهنگی

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بجنورد از عدم حضور مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی در همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی گله کرد و گفت: این حرکت بی اعتنایی به فرهنگ و سخن رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد (دوم خرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی به برگزاری دو همایش مهم ملی روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه و راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در بجنورد اشاره کرد و با تقدیر از عوامل برگزاری این دو همایش گفت: این دو برنامه در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد مزین شده، کاری بدیع و لبیک به سخن رهبری بود.


قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در همایش راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی بیش از 70 مسئول اجرایی دعوت شده بودند، از کمرنگی این حضور در حدود هفت مسئول گله کرد و اظهارداشت: این همایش در راستای سخن رهبری در خصوص احیاء سبک زندگی اسلامی که در استان ما مطرح شده بود، برگزار شد که این نوع استقبال کم لطفی است.


وی با بیان اینکه اینگونه برنامه ها باعث تضارب آراء می شود، عدم استقبال مسئولان به ویژه مسئولان حوزه فرهنگی را بی اعتنایی به فرهنگ و سخن رهبری خواند و اظهارامیدواری کرد همه مسئولان به دلیل معذوریت در جلسه حاضر نشده اند.


امام جمعه بجنورد از بعثت پیامبر به عنوان بزرگترین عید عالم هستی نام برد و با بیان اینکه حضرت محمدمصطفی(ص) حقانیت و خردمندی را جانمایه آموزه های دینی قرار داد، اظهارداشت: در این روز باید شاد بود چراکه اولین کلام در آغاز بعثت با آگاهی و ندای " اقرأ باسم ربک الذی خلق" شروع شده است.


قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، به سالروز شهادت امام موسی کاظم (علیه اسلام) در 25 رجب مصادف با چهارم خرداد اشاره کرد و با تسلیت این روز، بر برپایی مراسم عزاداری باشور و شکوه تأکید کرد.

 

حجت الاسلام یعقوبی، با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) در خصوص مدیریت زمان اظهارداشت: ایشان عمر انسان را به چهار قسم تقسیم کرده بودند و سفارش کرده بودند انسان بخشی از عمر خود را در ارتباط و مناجات با خدا، بخشی در تلاش برای کسب لقمه حلال، بخشی در لذت سالم و تفریح حلال و بخشی نیز ذر پیدا کردن دوستانی که عیب ما را گوشزد کنند، سپری شود.

 

امام جمعه بجنورد، با استفاده از این حدیث، اهمیت انتقاد سازنده را گوشزد کرد و با نعمت خواندن انتقاد، به مردم و مسئولان توصیه کرد انتقاد پذیر باشند و به جای سرکوب منتقد از هر نقد و پندی استقبال کنند تا زمینه های رشد و اعتماد عمومی بیش از پیش فراهم شود.

 

وی همچنین با گرامیداشت سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر، بیان کرد: عملیات بیت المقدس در آزادسازی خرشهر آنقدر مردانه و جانانه بود که ابهت کشور عراق که با قصد ماندن در خاک ایران آمده بودند را شکست.

 

پایان پیام/

کد خبر 370018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha