آزادی خرمشهر موجب انفعال ارتش عراق شد

خبرگزاری شبستان: یکی از فرماندهان عملیات بیت المقدس با بیان اینکه اشغال خرمشهر مهمترین برگ برنده عراق برای وادار ساختن ایران به شرکت در هرگونه مذاکرات صلح تلقی می شد، گفت: آزادی خرمشهر موجب انفعال ارتش عراق شد.

امیر سرتیپ دوم محمدکاظم تارخ، یکی از فرماندهان عملیات بیت المقدس در رابطه با عملیات آزاد سازی خرمشهر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: فتح خرمشهر برتری نظامی ایران بر عراق بود و این مسئله را همه تحلیل گران نظامی جهان تایید کردند.


وی افزود: آزادی خرمشهر موجب انفعال ارتش عراق شد به گونه ای که نظامیان عراقی تا مدت زیادی نتوانستند از لاک دفاعی خارج شوند و همین امر باعث شد تا واحدهای عراقی گروه گروه به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند.


این فرمانده حاضر در عملیات بیت المقدس تصریح کرد: رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس یک حرکت غیر قابل وصف را انجام دادند و آنچه امروز از آن دوران گفته می شود ذره ای است از بی کران یک دریا است.


وی با بیان اینکه اشغال خرمشهر مهمترین برگ برنده عراق برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می شد، تصریح کرد: با آزادسازی این شهر سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز و اثبات برتری نظامی اش برای همه آشکار شد.
 

فرمانده پیشین قرارگاه عملیاتی شمال شرق ارتش افزود: آزادی خرمشهر غرور خدشه دار شده ملت ایران ترمیم کرد و خرمشهر آزاد شد و تا به امروز شاهد بالندگی رزمندگان اسلام در برابر دشمنان هستیم.


امیر سرتیپ دوم تارخ اظهار داشت:عملیات بیت المقدس موجب شد تا کشورهای عرب منطقه به تقویت مالی و نظامی عراق مبادرت ورزند چرا که طی این عملیات 19 هزار تن از نیروهای دشمن به اسارت درآمد و بالغ بر16هزار تن کشته و زخمی شدند.

 

این فرمانده حاضر در عملیات بیت المقدس افزود: فتح خرمشهر یک حادثه اتفاقی نبود، از عجز و ناتوانی دشمن هم سرچشمه نمی گرفت بلکه مرهون فرماندهی قوی و عزم نیروهای رزمنده جوانی بود که فرمانده کل قوا امام خمینی (ره)به آنها اعتماد کرد و جنگ را به دست آنها سپرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 370251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha