رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با مقاومت خرمشهر را از دشمن باز گرفتند

خبرگزاری شبستان: پژوهشگر و مدرس دانشگاه گفت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی و مقاومت و سربلندی خرمشهر را از دشمن باز گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حسین میرزابیگی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه  شب گذشته (3خرداد) در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به نقش مهم شهر خرمشهر اشاره کرد و اظهارکرد: در تاریخ ایران خرمشهر به دلیل آنکه بزرگترین شهر بندری کشوراست تاکنون 4 مرتبه مورد حمله و اشغال قرار گرفته است.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با ایستادگی و مقاومت و سربلندی خرمشهر را  که بخشی مهم از این سرزمین است را از دشمن باز گرفتند.


وی با اشاره به اینکه مقاومت نیروهای ایرانی زمانی که عراق قصد اشغال خرمشهر را داشت تا آخرین لحظه برای دفاع از این شهر ادامه داشت، افزود: خرمشهر حدود 22 ماه در اشغال نیروهای رژیم بعث عراق بود.

  

میرزا بیگی به تعداد نیروهای عملیات بیت المقدس اشاره کرد و افزود: در زمان اشغال خرمشهر 26 هزار نیروی عراقی در  این شهر حضور داشتند اما در عملیات بیت المقدس که موجب آزادسازی خرمشهر شد توانستیم 19 هزار عراقی را به اسارت بگیریم.

 

بنابراین گزارش مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به همت انجمن بانوان ناشر و اهل قلم خراسان رضوی و در قالب برگزاری جلسه نقد داستان برگزار شد.


در این جلسه همچنین داستان کوتاه " اکسیژن" نوشته فاطمه رباط جزی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

اکسیژن در مورد جانباز شیمیایی مشهدی است که اخیراً به شهادت رسیده است. این داستان برای تهیه فیلم کوتاه 10 دقیقه ای به سفارش شبکه سوم سیما نگارش شده است.


گفتنی است، در پایان این جلسه از حسین میرزابیگی و ابوالقاسم محمدزاده، دو تن از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.


پایان پیام/
 

کد خبر 370429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha