رونمایی از سه اثر مرتبط با شهید مطهری با حضور رییس مجلس

خبرگزاری شبستان: دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های فلسفی استاد مطهری از برگزاری آن با سخنرانی رییس مجلس خبر داد.

ابراهیم علیپور، دبیر همایش بین المللی اندیشه های فلسفی شهید مرتضی مطهری در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: بیش از دو سال فعالیت مستمر برای برگزاری این همایش انجام شده تا این گردهمایی با هدف نگاه به فلسفه اسلامی از دریچه فکری متفکر بزرگی به نام استاد مطهری صورت گیرد.
وی ادامه داد: شهید مطهری فلسفه اسلامی را نظام مند کرد و به آن هویت بخشید و بسیاری از موضوعات آن را متحول کرد؛ بدیهی است این همایش می تواند به تعمیق و ترویج آموزه های اسلامی و حتی به تحول در ساختار و روش آن منجر شود.
علیپور تصریح کرد: همایش بین المللی اندیشه های فلسفی استاد شهید مرتضی مطهری هفتم و هشتم خرداد ماه با حضور بیش از یکصد تن از اساتید بنام داخلی و 40 تن از اساتید مشهور فلسفی خارجی از کشورهایی همچون آمریکا، آلمان، انگلیس، سوئد، کانادا، مصر، عراق، هند و اندونزی در مرکز همایش های تبلیغات اسلامی قم با همکاری بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری و همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می شود.
وی عنوان کرد: پروفسور چارلز تالیور (تالیافرو) فیلسوف دین و استاد کالج سنت اولاف، پروفسور کلی جیمز کلارک استاد دانشگاه نوتردامبرای و علی لاریجانی رییس بنیاد علمی فرهنگی استاد مطهری و رییس مجلس شورای اسلامی از سخنرانان و میهمانان این همایش هستند.
دبیر همایش بین المللی اندیشه های فلسفی استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد: بیش از 500 چکیده مقاله، 179 مقاله داخلی، 25 مقاله سفارشی و 18 مقاله خارجی به دبیرخانه همایش واصل شد که طی دو روز همایش، 50 مقاله ارائه می شود و 14 مقاله نیز در دو ویژه نامه مجله تماشاگه راز منتشر می شود.
وی با بیان اینکه همایش از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه هفتم خردادماه آغاز به کار می کند، گفت: سخران افتتاحیه رییس مجلس شورای اسلامی است و مراسم اختتامیه با دو میزگرد با عناوین "عقل و دین" و "شر" برگزار می شود.
علیپور یادآور شد: در این همایش از کتاب های "نوآوری فلسفی استاد مطهری، فیلسوف فطرت" به قلم آیت الله احمد بهشتی، "حواشی و تعلیقات شهید مطهری بر اسفار ملا صدرا" و ترجمه جلد پنجم "اصول فلسفه و روش رئالیسم" رونمایی می شود.
پایان پیام/

 

کد خبر 370272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha